Informacja "Prezydent Miasta Suwałk ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej polegającego na prowadzeniu Środowiskowego Domu Samopomocy w Suwałkach" z dnia 2013-02-01 dotyczący konkursu ofert.
Dotyczy | konkursu ofert. |
---|---|
Data wydania | 2013-02-01 |
Tytuł | Prezydent Miasta Suwałk ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej polegającego na prowadzeniu Środowiskowego Domu Samopomocy w Suwałkach |
OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Suwałk ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu pomocy społecznej polegającego na prowadzeniu Środowiskowego Domu Samopomocy w Suwałkach (w dalszym ciągu tekstu ŚDS).
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
I. Rodzaj zadania i wysokość dotacji przeznaczonej na realizację zadania.
- Powierzenie realizacji zadania polegającego na prowadzeniu ŚDS dla podopiecznych zamieszkałych na terenie Miasta Suwałki i terenach gmin ościennych, w budynku stanowiącym własność Miasta Suwałki, zgodnie z uregulowaniami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 09 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. Nr 238, poz. 1586).
- Na realizację zadania, polegającego na prowadzeniu ŚDS, jest prognozowana kwota w wysokości przyznanej na ten cel dotacji przez Wojewodę Podlaskiego tj. 98 000 zł (dziewięćdziesiąt osiem tysięcy złotych) do 31 sierpnia 2013 r.– pismo Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego znak PS-V.9421.2.2.2013 z 01.02.2013 r., a w razie zmiany wysokości otrzymanej dotacji, w wysokości otrzymanej przez Miasto Suwałki dotacji na ten cel.
- W okresie od 01 września 2013 r. do 31 grudnia 2013 r. i latach następnych środki finansowe na realizację zadania uzależnione będą od decyzji Wojewody Podlaskiego, określającej kwotę przyznanej dotacji w oparciu o uregulowania art. 51 c pkt 2 - 4 ustawy o pomocy społecznej.
- ŚDS przeznaczony jest na 15 uczestników w terminie od daty zawarcia umowy do 31.08.2013 r., następnie na 20 uczestników w terminie od 01.09.2013 r. do 31.12.2013 r. i docelowo przeznaczony będzie na 30 (trzydziestu) uczestników.
II. Zasady przyznawania dotacji
- Zasady przyznawania dotacji na realizację przedmiotowego zadania określają przepisy:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z póź. zm.)
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z póź. zm.)
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z póź. zm.)
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 6, poz. 25),
- Decyzję o wyborze oferty bądź odmowie podejmuje Prezydent Miasta Suwałk po zapoznaniu się z protokółem Komisji Konkursowej, powołanej do rozpatrzenia ofert.
- Warunkiem przyznania dotacji będzie zawarcie umowy w formie pisemnej pomiędzy Miastem Suwałki, a podmiotem wyłonionym w drodze konkursu. Warunkiem zawarcia umowy/aneksu do umowy jest złożenie przez wyłoniony podmiot aktualizacji opisu poszczególnych działań/ harmonogramu/ kosztorysu zadania dostosowanego do kwoty przyznanej przez Wojewodę Podlaskiego dotacji, stanowiących załącznik do umowy.
- Prezydent Miasta Suwałk zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyn oraz do zmiany terminu rozstrzygnięcia konkursu.
III. Termin i warunki realizacji zadania.
- Prowadzenie ŚDS wyznacza się od daty podpisania umowy do 31 grudnia 2017 roku.
- Szczegółowe warunki realizacji zadania, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy Gminą Miastem Suwałki a podmiotem wyłonionym. Ramowy wzór umowy i wzór sprawozdania stanowią odpowiednio załączniki Nr 2 i Nr 3 do Ogłoszenia.
IV. Termin i miejsce składania ofert.
- Ofertę należy przygotować na formularzu, który stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego Ogłoszenia. Formularz oferty, ramowy wzór umowy, sprawozdania dostępne są na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Suwałkach, w Biuletynie Informacji Publicznej, a także na stronie internetowej www.um.suwalki.pl
- Ofertę w zamkniętej kopercie z napisem „konkurs ofert - ŚDS” i pieczątką nagłówkową oferenta należy składać w Urzędzie Miejskim w Suwałkach ul. Mickiewicza 1, w kancelarii ogólnej pokój Nr 4-5 w godzinach pracy Urzędu (7.30 – 15.30) lub za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Miejskiego w Suwałkach ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki.
- Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 26 lutego 2013 roku godz. 15.30. Wszystkie wymagane dokumenty w zamkniętej kopercie winne być trwale spięte, w sposób uniemożliwiający ich oddzielenie podczas prac Komisji.
- Oferta nie złożona we wskazanym terminie oraz która wpłynie pocztą po tym terminie, nie będzie objęta procedurą konkursową.
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert.
- Dokonanie wyboru oferty na realizację zadania nastąpi w terminie do 30 dni od upływu wyznaczonej daty do składania ofert. Prezydent Miasta Suwałk powiadamia oferentów o wyniku postępowania konkursowego, a ponadto podaje do publicznej wiadomości rozstrzygnięcie konkursu ofert poprzez zamieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Suwałkach, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej www.um.suwalki. pl .
- Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Prezydenta Miasta Suwałk. Komisja sporządza protokół i wstępnie kwalifikuje podmiot do otrzymania dotacji. Decyzję o przyznaniu dotacji bądź odmowie przyznania dotacji podejmuje Prezydent Miasta Suwałk.
- Kryteria wyboru ofert
3.1.Kryteria formalne:
- oferent jest organizacją pozarządową, o której mowa w art. 3 ust. 2 lub podmiotem wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącym działalność statutową w danej dziedzinie;
- przedłoży kompletną ofertę na wymaganym druku wraz z załącznikami, podpisaną przez osoby uprawnione, w terminie wskazanym w ogłoszeniu. W ofercie należy szczegółowo opisać w szczególności, standardy wynikające z § 9 - 12 (zatrudnienie) oraz § 18 (standardy usług) powołanego rozporządzenia MPiPS z dnia 09 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy.
- Wymagane załączniki (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem):
- wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu, zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego kiedy został wydany;
- informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa umyślne osoby, która będzie kierowała placówką;
- oświadczenia o niezaleganiu z płatnościami wobec Urzędu Skarbowego i składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
- projekt statutu ŚDS, regulaminu określającego szczegółowo jego organizację i zasady działania, rocznego programu działalności ŚDS (odrębnie dla każdego typu domu, o którym mowa w §3 ust. 1 rozp. MPiPS z 09.12.2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy) i planu pracy obejmującego rok funkcjonowania.
3.2 Potwierdzenie kwalifikacji kierownika ŚDS wynikających z art. 122 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej (co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej i co najmniej półroczny staż pracy na stanowiskach, na którym miał bezpośredni kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi.
3.3. Kryteria merytoryczne:
- ocena możliwości realizacji zadania przez oferenta,
- ocena proponowanej przez oferenta jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadanie,
- ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- uwzględnienie zadeklarowane udziału środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania,
- uwzględnienie efektów zadania (np. liczba odbiorców, koszt jednostkowy, adekwatność założeń zadania do oczekiwanych efektów),
- uwzględnienie analizy i oceny realizacji zleconych zadań publicznych podmiotowi w latach poprzednich (rzetelność, terminowość, oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków);
- uwzględnienie zadeklarowanego wkładu rzeczowego i osobowego, w tym świadczenie wolontariuszy i praca społeczna członków.
VI. Zadania publiczne tego samego rodzaju zrealizowane przy wsparciu finansowym organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i dotacje przekazane na ich realizację:
W latach poprzednich Miasto Suwałki nie zlecało realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej polegającego na prowadzeniu ŚDS, udzielając dotacji na ten cel.