Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Suwałkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Suwałkach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Część plików skanowanych nie jest dostępna cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
Mapy oraz mapy interaktywne są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 roku dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 roku oraz treści nie wytworzone lub nie nabyte przez Urząd Miejski w Suwałkach - m.in. zawiadomienia, ogłoszenia i obwieszczenia jednostek zewnętrznych, załączniki do dokumentacji przetargowych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
1. Na stronie można nawigować za pomocą klawisza tabulacji TAB.
2. Strona posiada wersję o dużym kontraście.
3. Na stronie jest możliwość zmiany wielkości czcionki.
Inne informacje
Urząd Miejski w Suwałkach dokłada starań aby sukcesywnie wymieniać treści niedostępne cyfrowo na treści dostępne cyfrowo w Biuletynie Informacji Publicznej. Dotyczy to między innymi skanowanych dokumentów, zdjęć i linków bez opisów alternatywnych.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Michał Nowicki — mailowo mnowicki@um.suwalki.pl lub telefonicznie 875628161.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Nazwa organu odwoławczego: Prezydent Miasta Suwałk
Adres organu odwoławczego: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Adres e-mail organu odwoławczego: org@um.suwalki.pl
Telefon organu odwoławczego: 875628000
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd Miejski w Suwałkach udostępnia następujące aplikacje mobilne:
- Suwalska Karta Mieszkańca w wersji dla systemu Android,
- Suwalska Karta Mieszkańca w wersji dla systemu iOS.
Deklaracja dostępności dla aplikacji mobilnej dostępna jest pod adresem: https://skm.suwalki.eu/
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Przy wszystkich trzech wejściach znajdują się przyciski systemu przywoławczego, za pomocą których można wezwać pracownika urzędu.
Na drzwiach wejścia głównego znajduje się tablica informująca o godzinach otwarcia urzędu oraz godzinach przyjęć interesantów napisana językiem Braille’a.
Wolne od barier poziomych i pionowych są wszystkie przestrzenie komunikacyjne budynku oraz pomieszczenia, z wyjątkiem pomieszczeń technicznych. W budynku funkcjonuje winda łącząca wszystkie kondygnacje. Budynek został wyposażony w matę bezpieczeństwa służącą do ewakuacji osób z niepełnosprawnością.
Przy wejściu głównym do budynku po prawej stronie znajduje się Portiernia. Pracownik portierni zapewnia wsparcie osobom ze szczególnymi potrzebami. Lada przy portierni na parterze jest obniżona. W budynku zlokalizowano toaletę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnościami na parterze po prawej stronie za portiernią.
Naprzeciw wejścia głównego znajduje się tablica informacyjna w kontrastowej kolorystyce (czarne litery na jasnym tle).
Miejsca parkingowe
W bezpośrednim sąsiedztwie siedziby Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ulicy Adama Mickiewicza 1 znajdują się 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Wokół ratusza działa strefa płatnego parkowania.
Parkowanie na oznaczonych miejscach jest bezpłatne dla osób posiadających kartę parkingową osoby niepełnosprawnej.
Komunikacja miejska
W bezpośrednim sąsiedztwie budynku od strony ul. Kościuszki znajdują się dwa przystanki autobusowe:
- Kościuszki/Zespół Szkół nr 2 (02) w kierunku północnym - linie nr 10,12,16,19,21,23,26
- Kościuszki /Urząd Miejski (03) w kierunku południowym - linie nr 6,10,16,19,21,23
Tłumacz języka migowego
Obsługa osób z dysfunkcją słuchu w Urzędzie Miejskim w Suwałkach jest możliwa z udziałem tłumacza języka migowego będącego pracownikiem Fundacji Diarice.
Osoba potrzebująca pomocy (lub osoba w jej imieniu) powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
Chęć skorzystania z pomocy tłumacza można zgłosić:
- osobiście – w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, parter (portiernia),
- pisemnie na adres: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki,
- za pomocą poczty elektronicznej na adres – org@um.suwalki.pl,
- telefonicznie na numer – 87 562-80-00.
Do zgłoszenia należy podać następujące dane:
- imię i nazwisko osoby potrzebującej pomocy,
- wskazanie terminu i godziny wizyty, wydziału lub opisu sprawy,
- numer telefonu osoby do kontaktu lub adres e-mail.
Właściwy wydział do załatwienia sprawy zgłasza potrzebę pomocy tłumacza języka migowego do punktu informacyjnego prowadzonego przez Fundację Diarice przy ul. Wesołej 22 w Suwałkach pod numer telefonu: 505-984-459.
Pętle indukcyjne
Aby zwiększyć komfort w komunikacji osób słabosłyszących posiadamy dwie przenośne pętle indukcyjne.
Pętla indukcyjna zlokalizowana jest w Wydziale Komunikacji oraz na parterze przy wejściu głównym na stanowisku Portiera i udostępniana jest zgodnie z potrzebami poszczególnym wydziałom.
Informacje dla osób niewidomych i słabowidzących
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Na klatce schodowej początek i koniec biegu schodów został oznaczony kontrastowym kolorem.
Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Teofila Noniewicza 71A, 16-400 Suwałki
Po wejściu do budynku (od ul. Noniewicza) znajduje się sala obsługi klienta. Pracownicy zapewniają wsparcie osobom ze szczególnymi potrzebami. Lada zlokalizowana w sali na parterze i stanowiska obsługi są odpowiednio obniżone. W budynku zlokalizowano toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami na każdej kondygnacji oprócz poddasza, natomiast na lewo od wejścia głównego zlokalizowano ponadto pokój dla matki z dzieckiem. Dodatkowo możliwość skorzystania z przystosowanej toalety jest w budynku toalety publicznej zlokalizowanej w wolnostojącym budynku z tyłu urzędu.
Po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się tablica informacyjna w kontrastowej kolorystyce (czarne litery na jasnym tle).
Miejsca parkingowe
W bezpośrednim sąsiedztwie siedziby Urzędu Miejskiego znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych:
2 miejsca z tyłu budynku od strony ul. Ks. Jerzego Jana Zawadzkiego
Komunikacja miejska
W bezpośrednim sąsiedztwie budynku od strony ul. Teofila Noniewicza 71A znajdują się dwa przystanki autobusowe:
- Noniewicza/Plac Marii Konopnickiej (04) w kierunku północnym - linie nr 2,3,4,5,6,7,8,10,11,14,16,18,23,24
- Noniewicza/Urząd Miejski (03) w kierunku południowym - linie nr 2,4,7,8,14,18,24
Tłumacz języka migowego
Obsługa osób z dysfunkcją słuchu w Urzędzie Miejskim w Suwałkach jest możliwa z udziałem tłumacza języka migowego z Fundacji Diarice.
Osoba potrzebująca pomocy (lub osoba w jej imieniu) powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
Chęć skorzystania z pomocy tłumacza można zgłosić:
- osobiście – w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, parter (portiernia),
- pisemnie na adres: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki,
- za pomocą poczty elektronicznej na adres – org@um.suwalki.pl,
- telefonicznie na numer – 87 562-80-00.
Do zgłoszenia należy podać następujące dane:
- imię i nazwisko osoby potrzebującej pomocy,
- wskazanie terminu i godziny wizyty, wydziału lub opisu sprawy,
- numer telefonu osoby do kontaktu lub adres e-mail.
Właściwy wydział do załatwienia sprawy zgłasza potrzebę pomocy tłumacza języka migowego do punktu informacyjnego prowadzonego przez Fundację Diarice przy ul. Wesołej 18 w Suwałkach pod numer telefonu: 505-984-459 od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-13.00.
Pętle indukcyjne
Aby zwiększyć komfort w komunikacji osób słabosłyszących posiadamy przenośne pętle indukcyjne.
Pętla indukcyjna zlokalizowana jest na parterze przy wejściu głównym na stanowisku nr 3 (biuro podawcze) i udostępniana jest zgodnie z potrzebami poszczególnym wydziałom.
Informacje dla osób niewidomych i słabowidzących
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku znajduje się dźwig osobowy dostępny dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Koordynatorzy do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w SuwałkachDorota Szczęsna – główny koordynator do spraw dostępności
Kontakt: Urząd Miejski w Suwałkach ul. Teofila Noniewicza 71A, 16-400 Suwałki, tel. 875635602, e-mail: dszczesna@um.suwalki.pl
Barbara Michaluk – koordynator do spraw dostępności architektonicznej
Kontakt: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, tel. 875628286, e-mail: bmichaluk@um.suwalki.pl
Mirosław Cur – koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej
Kontakt: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, tel. 875628125, e-mail: mcur@um.suwalki.pl
Michał Nowicki – koordynator do spraw dostępności cyfrowej
Kontakt: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, tel. 875628161, e-mail: mnowicki@um.suwalki.pl
Do zadań koordynatorów należy w szczególności:
1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Suwałkach,
2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miejski w Suwałkach,
3. monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Suwałkach w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.