Informacja "Prezydent Miasta Suwałk ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Suwałkach w 2013 roku, na rzecz mieszkańców Miasta Suwałk." z dn
Dotyczy | Otwartego konkursu ofert |
---|---|
Data wydania | 2012-11-30 |
Tytuł | Prezydent Miasta Suwałk ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Suwałkach w 2013 roku, na rzecz mieszkańców Miasta Suwałk. |
Załącznik
do Zarządzenia Nr 657/2012
Prezydenta Miasta Suwałk
z dnia 30 listopada 2012 r.
OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Suwałk ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
i Przeciwdziałania Narkomanii w Suwałkach w 2013 roku, na rzecz mieszkańców Miasta Suwałk.
Zlecenie realizacji zadań publicznych nastąpi poprzez udzielenie dotacji
na dofinansowanie ich realizacji.
I. Rodzaj zadania i wysokość dotacji przeznaczonej na realizację zadań danego celu.
Lp. | Cel / Zadania | Kwota dotacji przeznaczona na realizację zadań celu (w PLN) |
I | Ograniczanie rozmiarów szkód zdrowotnych spowodowanych nadużywaniem napojów alkoholowych i zażywaniem środków psychoaktywnych. | 25.000,- |
|
| |
II | Ograniczanie rozmiarów zaburzeń życia rodzinnego i społecznego spowodowanych nadużywaniem alkoholu, zażywaniem narkotyków oraz przemocą w rodzinie. | 435.000,- |
|
| |
III | Zapobieganie spożywaniu napojów alkoholowych oraz innych środków psychoaktywnych ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. | 18.000,- |
|
|
II. Warunki przyznawania dotacji.
- Warunki przyznawania dotacji na realizację przedmiotowego zadania określają przepisy:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 149, poz. 887 z późn. zm.),
- rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r.
w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r.
Nr 6, poz. 25), - Uchwały Nr XXVIII/294/2012 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 28 listopada
2012 r. w sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Suwałkach na 2013 rok, - Uchwały Nr XXVIII/290/2012 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 28 listopada 2012 r.
w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta Suwałki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2013.
- Środki finansowe są przeznaczone na dofinansowanie zadań, o których mowa
w ogłoszeniu konkursowym na rzecz mieszkańców Miasta Suwałk. - Złożenie oferty o dotację z budżetu Miasta nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji
i nie gwarantuje przyznania środków finansowych w wysokości wnioskowanej przez oferenta. - Dopuszcza się rozstrzygnięcie konkursu poprzez wybór więcej niż jednej oferty
na realizację przedmiotowego zadania. - Ostateczną decyzję o przyznaniu i wysokości dotacji bądź odmowie podejmuje Prezydent Miasta Suwałk po zapoznaniu się z protokołem Komisji Konkursowej, powołanej
do rozpatrzenia ofert. - W przypadku nie rozdysponowania kwoty pieniężnej przeznaczonej na realizację zadań danego celu może ona być rozdysponowana na realizację pozostałych zadań konkursowych.
- W przypadku rezygnacji oferenta z całości bądź z części przyznanej dotacji, niewykorzystane środki finansowe, bez odrębnego postępowania konkursowego, mogą być przyznane przez Prezydenta Miasta Suwałk oferentowi bądź oferentom, którzy przystąpili do konkursu, spełnili wymagania formalne, a nie uzyskali dotacji lub uzyskali dotacje mniejszą niż przez nich wnioskowana.
- Termin i warunki realizacji zadania.
- Termin realizacji zadania – od daty zawarcia umowy do 15 grudnia 2013 roku.
- Szczegółowe warunki realizacji zadania, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy Miastem Suwałki a oferentem. Wzór umowy i wzór sprawozdania stanowią odpowiednio Załączniki Nr 2 i Nr 3 do niniejszego Ogłoszenia. Standardy działań opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych skierowanych
do dzieci i młodzieży określone są w Załączniku nr 4 do niniejszego Ogłoszenia. - W przypadku przyznania dotacji w kwocie innej niż wnioskowana w ofercie, przed zawarciem umowy podmiot przedkłada kosztorys zadania ze względu na typ kosztów dostosowany do kwoty przyznanej dotacji. Dostosowany kosztorys stanowi załącznik
do umowy.
IV. Termin, miejsce i sposób składania ofert.
- Oferty należy przygotować na formularzach, które stanowią Załącznik Nr 1 do niniejszego Ogłoszenia. Na stronie tytułowej oferty w rubryce rodzaj zadania publicznego powinny być wpisane również numer celu zadania zgodne z częścią I niniejszego ogłoszenia. Formularze ofert, wzór umowy, sprawozdania oraz Załącznik nr 4 dostępne
są w Wydziale Zdrowia i Pomocy Społecznej Urzędu Miejskiego w Suwałkach
ul. Mickiewicza 1, pokój Nr 1, na stronie internetowej www.um.suwalki.pl oraz na stronie internetowej BIP w menu podmiotowym „Majątek – Pomoc publiczna – Aktualności”. - Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „konkurs ofert
na realizację zadań Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Suwałkach w 2013 roku” w Urzędzie Miejskim w Suwałkach ul. Mickiewicza 1, pok. Nr 4, w nieprzekraczalnym terminie
do dnia 21 grudnia 2012 r. do godz. 1530. Wszystkie dokumenty w zamkniętej kopercie winne być trwale spięte, w sposób uniemożliwiający ich oddzielenie podczas prac Komisji. - Dopuszcza się składania wspólnych ofert przez dwóch lub więcej oferentów.
- Oferta wspólna wskazuje:
- jakie działania w ramach zadania publicznego będą wykonywać poszczególni oferenci,
- sposób reprezentacji oferentów wobec Urzędu Miejskiego w Suwałkach.
- Oferta nie złożona we wskazanym terminie oraz która wpłynie pocztą po tym terminie, nie będzie objęta procedurą konkursową.
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert.
- Dokonanie wyboru ofert na realizację zadania nastąpi w terminie do 30 dni od upływu wyznaczonej daty do składania ofert. Prezydent Miasta powiadamia oferentów o wyniku postępowania konkursowego, a ponadto podaje do publicznej wiadomości rozstrzygnięcie konkursu ofert poprzez zamieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Suwałkach oraz Biuletynie Informacji Publicznej.
- Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Prezydenta Miasta Suwałk. Komisja sporządza protokół i wstępnie kwalifikuje złożone oferty do otrzymania dotacji. Decyzję o przyznaniu dotacji i jej wysokości bądź odmowie podejmuje Prezydent Miasta Suwałk.
- Kryteria wyboru ofert.
Kryteria formalne:
- oferent jest organizacją pozarządową lub podmiotem wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie prowadzący działalność statutową w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym oraz pomocy społecznej. - przedłoży kompletną ofertę wraz z załącznikami na wymaganym druku, podpisaną przez osoby uprawnione, w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Wymagane załączniki (oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem):
- wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący
o podstawie działalności podmiotu, zgodny z aktualnym stanem faktycznym, niezależnie od kiedy został wydany, a w przypadku kościelnych osób prawnych stosowny dokument o nadaniu osobowości prawnej, - w przypadku oferty wspólnej należy dołączyć umowę zawartą między podmiotami.
Do ofert składanych na realizację zadań określonych w Celu II, zadania 3 i 4 należy dołączyć:
- oświadczenia osób prowadzących i pracujących w placówkach wsparcia dziennego potwierdzające że nie są one i nie były pozbawione władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest im ograniczona lub zawieszona, nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe, wypełniają obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do nich wynika ze stosunku egzekucyjnego,
- program działań opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych skierowanych do dzieci i młodzieży,
- statut placówki wsparcia dziennego lub jego projekt,
- regulamin organizacyjny placówki wsparcia dziennego lub jego projekt,
- oferta określająca kwotę dofinansowania wyższą niż podana w ogłoszeniu konkursowym na dany cel podlega odrzuceniu.
- do oceny merytorycznej zostanie dopuszczona oferta, która spełnia wszystkie
w/w kryteria formalne.
Kryteria merytoryczne:
- ocena zgłoszonych możliwości realizacji zadania przez oferenta,
- uwzględnienie zadeklarowanej przez oferenta jakości działania kwalifikacji osób, przy udziale których oferent ma realizować zadanie,
- ocena przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania,
w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania, - uwzględnienie zadeklarowanego udziału środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania - wymagane minimum
10 % ogólnego kosztu realizacji zadania. Oferta, w której deklarowany udział środków pochodzi z innych źródeł publicznych, w szczególności z funduszy celowych lub strukturalnych, i w 100% finansowanych z tych źródeł, nie uzyska dofinansowania. - ocena wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy
i pracę społeczną członków, - uwzględnienie efektów zadania (np. liczba odbiorców, koszt jednostkowy, adekwatność założeń zadania do oczekiwanych efektów),
- uwzględnienie oceny realizacji zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim (rzetelność, terminowość rozliczenia dotacji).
VI. Informacja o realizacji zadań tego samego rodzaju w 2011 r. oraz szacowana
w 2012 r.
Zadania celu | Poniesione w 2011 r. | Szacowane w 2012 r. | |||
Koszt ogółem | w tym dotacje | Koszt ogółem (z ofert) | w tym dotacje | ||
I | Ograniczanie rozmiarów szkód zdrowotnych spowodowanych nadużywaniem napojów alkoholowych | 36.850 | 26.000 | 35.000 | 26.000 |
II | Ograniczanie rozmiarów zaburzeń życia rodzinnego i społecznego spowodowanych nadużywaniem alkoholu, zażywaniem narkotyków | 698.322,87 | 346.123,66 | 790.119,62 | 425.050 |
III | Zapobieganie spożywaniu napojów alkoholowych oraz innych środków psychoaktywnych ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. | 27.178,98 | 14.000 | 25.419,20 | 18.804,20 |