Informacja "Informacja w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego w 2012 r. z dnia 7 marca 2012 r." z dnia 2012-03-08 dotyczący ogłoszenia ot
Dotyczy | ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych |
---|---|
Data wydania | 2012-03-08 |
Tytuł | Informacja w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego w 2012 r. z dnia 7 marca 2012 r. |
OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Suwałk ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego w 2012 r.
I. 1. Nazwa zadania - ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego
poprzez wspieranie:
1) edukacji ekologicznej oraz propagowanie działań proekologicznych i zasad zrównoważonego rozwoju,
2) przedsięwzięć związanych z ochroną przyrody, w tym urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień, zakrzewień oraz parków,
3) wspomaganie ekologicznych form transportu.
2. Kwota dotacji przeznaczona na realizację zadań publicznych z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego – 3 000 zł.
II. Zasady przyznawania dotacji
1. Zasady przyznawania dotacji na realizację przedmiotowych zadań określają przepisy:
a) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późniejszymi zmianami),
b) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.),
c) Uchwały Nr XV/144/2011 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 30 listopada 2011 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta Suwałk z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3, ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2012.
2. Dopuszcza się rozstrzygnięcie konkursu poprzez wybór więcej niż jednej oferty
na realizację przedmiotowego zadania, mając na uwadze potrzebę optymalnego zaspokojenia potrzeb mieszkańców, w miarę posiadanych możliwości finansowych. Ostateczną decyzję o przyznaniu i wysokości dotacji podejmuje Prezydent Miasta Suwałk.
3. Złożone oferty ocenia pod względem formalnym i merytorycznym Komisja Konkursowa
i przedkłada wyniki Prezydentowi Miasta Suwałk.
4. Zatwierdzenia wyboru ofert dokonuje Prezydent Miasta Suwałk.
5. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa pomiędzy Miastem Suwałki a organizacją wnioskującą.
6. Dopuszcza się możliwość przyznania dotacji w kwocie niższej niż wnioskowana. Wówczas niezwłocznie przed zawarciem umowy Organizacja przedkłada zweryfikowaną ofertę dostosowaną do wysokości otrzymanej dotacji. Stanowi ona załącznik nr 1 do umowy.
7. Otrzymana dotacja nie może być wykorzystana na zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy na realizację zadania publicznego oraz na pokrycie kosztów statutowych niezwiązanych z realizacją danego zadania lub trudnych do wyodrębnienia.
III. Termin i warunki realizacji zadania
1. Termin realizacji zadania: od daty zawarcia umowy do 30.11.2012 r.
2. W ramach otwartego konkursu ofert mogą być składane oferty na zadania publiczne (dofinansowywane przez Miasto Suwałki poprzez wsparcie realizacji), których realizacja w 2012 r. obejmuje okres od podpisania umowy na realizację zadania publicznego
do 30.11.2012 r. Oferent zapewnia niezbędne zasoby ludzkie i rzeczowe na realizację zadania.
3. Szczegółowe warunki i zakres realizacji zadania publicznego oraz jego finansowania i rozliczania, zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy Miastem Suwałki a oferentem. Wzór umowy stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).
IV. Terminy i warunki składania ofert
1. Termin składania ofert upływa po 21 dniach od daty ogłoszenia otwartego konkursu ofert, tj. 28 marca 2012 roku. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do kancelarii ogólnej tutejszego Urzędu.
2. Oferty wraz z załącznikami w kopertach zamkniętych z napisem “Konkurs – ekologia i ochrona zwierząt" należy składać w kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, pok. nr 4-5 (w godzinach 7.30 - 15.30) lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki.
3. Oferta złożona w trybie konkursowym powinna zawierać:
a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
b) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
d) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3, ust. 3 ustawy, składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne,
e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł,
f) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
4. Do oferty należy dołączyć aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, lub odpowiednio wyciąg z ewidencji bądź inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocnienia osób go reprezentujących. W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(-ów).
5. Aktualny odpis z rejestru bądź inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocnienia osób go reprezentujących powinny być potwierdzone ,,za zgodność z oryginałem" przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu, wskazane w dokumentach, o których mowa w pkt 4, potwierdzające status prawny oferenta i osób go reprezentujących.
6. W przypadku złożenia więcej niż jednej oferty aktualny odpis z rejestru bądź inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocnienia osób go reprezentujących można złożyć w jednym egzemplarzu, zamieszczając odpowiednią informację w ofercie.
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
1. Ocena ofert nastąpi w terminie 30 dni od dnia następującego po dniu, w którym mowa w części IV, pkt 1 niniejszego ogłoszenia.
2. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie.
3. W pierwszej kolejności oferty zostaną sprawdzone pod względem formalnym, tj. czy spełniają wymagania określone w art. 14, ust. 1 - 3 ustawy oraz wynikające z niniejszego ogłoszenia.
4. Odrzuceniu podlegają oferty, których treść nie odpowiada wymaganiom zawartym w ogłoszeniu, a w szczególności:
a) złożone w formie nieodpowiadającej wzorowi wskazanemu w ogłoszeniu,
b) niekompletne,
c) niespełniające art. 14, ust. 1- 3 ustawy,
d) niedotyczące pod względem merytorycznym zadań wskazanych w ogłoszeniu,
e) złożone po terminie,
f) których termin realizacji zadania jest inny niż w ogłoszeniu,
g) dotyczące zadania, które nie jest objęte celami statutowymi organizacji składającej ofertę,
h) złożone przez podmioty nieuprawnione,
i) niepodpisane lub podpisane przez osoby nieupoważnione,
j) oferty organizacji, które w poprzednim okresie rozliczeniowym nieprawidłowo rozliczyły lub nie rozliczyły otrzymanej dotacji w terminie.
5. Przy ocenie poszczególnych ofert stosowane będą następujące kryteria i skala ocen:
a) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3, ust. 3 (0-10 pkt),
b) kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (0-10 pkt),
c) jakość wykonania zadania i kwalifikacja osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty wymienione w art. 3, ust. 3 będą realizować zadanie publiczne (0-10 pkt),
d) udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego (0-10 pkt),
e) wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków (0-10 pkt),
f) rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia zadań, które w latach poprzednich realizowane były ze środków otrzymanych na ten cel (0-10 pkt).
VI. Zrealizowane zadania publiczne i dotacje przekazane na ich realizację:
Środki finansowe z budżetu miasta Suwałk na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju w dziedzinie – ekologii i ochrony zwierząt w 2011 r. wyniosły:
Nazwa zadania
| Ogólna kwota wydatku | Kwota z budżetu Miasta Suwałk |
“Edukacja ekologiczna w ramach Integracyjnej Akademii Turystyki i Krajoznawstwa”.
| 3 040,86 zł | 2 060,00 zł |
VII. Postanowienia końcowe
1. Prezydent Miasta Suwałk ogłasza wyniki otwartego konkursu ofert poprzez ich zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej oraz poprzez zamieszczenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego, podając w szczególności: nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego oraz wysokość przyznanych środków publicznych.
2. Wzory oferty, umowy i sprawozdania z realizacji zadania publicznego stanowią odpowiednio załączniki nr 1, 2 i 3 do ogłoszenia, udostępnione są na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Suwałkach http://www.um.suwalki.pl/, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, pok. 208.
3. Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
4. Dodatkowych informacji udziela p. Dorota Kamińska, tel. 87 562 82 09 lub e-mail: dkaminska@um.suwalki.pl.