Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
Kontakt:
Do zadań Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia należy prowadzenie i koordynowanie spraw z zakresu ochrony i promocji zdrowia, zwalczania patologii społecznych, rozwiązywania problemów społecznych, zatrudnienia i rehabilitacji osób niepełnosprawnych, a w szczególności:
1) koordynacja i współpraca przy opracowaniu, wdrażaniu, monitoringu i realizacji:
a) strategii rozwiązywania problemów społecznych,
b) analiz i oceny zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej,
c) programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
d) programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
e) programu ochrony zdrowia psychicznego mieszkańców Suwałk,
f) programu zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych oraz realizacji profilaktyki i promocji zdrowia mieszkańców Suwałk,
2) realizacja zadań w zakresie powoływania członków Miejskiej Społecznej Rady do spraw Osób Niepełnosprawnych oraz udział przedstawiciela Wydziału w jej pracach,
3) koordynacja zadań związanych ze wspieraniem rodziny i systemem pieczy zastępczej,
4) koordynacja zadań dotyczących finansowania powierzenia opieki nad dzieckiem w rodzinach zastępczych i innych formach opieki nad dzieckiem,
5) organizowanie i koordynowanie działań w zakresie przeciwdziałania i zwalczania patologii społecznych,
6) wykonywanie czynności w zakresie obsługi Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
7) wykonywanie czynności w zakresie procedury Niebieskiej Karty,
8) udział w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego i grup roboczych do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
9) organizowanie i nadzorowanie działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej,
10) przygotowywanie propozycji rozkładów godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie miasta,
11) realizacja zadań wynikających z następstwa prawnego po zlikwidowanym Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Suwałkach,
12) współpraca z organizacjami pozarządowymi i Suwalską Radą Działalności Pożytku Publicznego,
13) koordynowanie i monitorowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi i Suwalską Radą Działalności Pożytku Publicznego,
14) obsługa techniczno-administracyjna Suwalskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
15) monitorowanie i kontrola działalności Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych,
16) koordynowanie współpracy Miasta ze związkami, stowarzyszeniami, fundacjami i innymi organizacjami,
17) prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami mającymi siedzibę w mieście,
18) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń,
19) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą na terenie miasta napojów alkoholowych,
20) prowadzenie postępowań o wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego.
2. Wydział wykonuje czynności w zakresie nadzoru nad funkcjonowaniem:
1) Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Suwałkach,
2) Domu Pomocy Społecznej „Kalina” w Suwałkach,
3) Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Suwałkach,
3. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „S”.