Wydział Organizacyjny
Naczelnik - Andrzej Bałazy
Kontakt:
fax (87) 562-80-98
e-mail: org@um.suwalki.pl
Zakres działania:
1. Do zadań Wydziału Organizacyjnego należą sprawy organizacji i funkcjonowania Urzędu, spraw pracowniczych, a w szczególności:
1) w zakresie organizacji i funkcjonowania Urzędu:
- przygotowywania aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu,
- prowadzenia spraw dotyczących upoważnień udzielonych przez Prezydenta pracownikom Urzędu do wydawania decyzji w sprawach indywidualnych,
- wdrażanie i nadzór nad przestrzeganiem zasad instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i rzeczowego wykazu akt,
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach sporów kompetencyjnych między wydziałami,
- nadzorowanie przestrzegania w Urzędzie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,
- przyjmowanie, wysyłanie oraz rejestracja korespondencji,
- koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem na terenie miasta wyborów i referendów,
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu teleinformatycznego do elektronicznego zarządzania dokumentacją,
2) w zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych podległych Radzie z zastrzeżeniem § 26 ust. 1 pkt 5 niniejszego Regulaminu,
- prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem kierowników powiatowych służb inspekcji i straży w uzgodnieniuz Wojewodą, a także wykonywanie wobec nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
- organizowanie prac związanych z przeprowadzaniem ocen kwalifikacyjnych i przeglądów kadrowych,
- nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
- planowanie i koordynacja szkoleń i dokształceń pracowników,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych z wyłączeniem kierowników jednostek podległych Wydziałowi Oświaty, Wychowania i Sportu,
- prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i ich rodzin,
- przygotowywanie dokumentacji emerytalno-rentowej pracownikom,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej w zakresie zatrudnienia i czasu pracy,
- planowanie i gospodarowanie funduszem płac,
3) w zakresie administracyjno-gospodarczym:
- zapewnienie utrzymania właściwego stanu technicznego budynków Urzędu i ich ochrony,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym,
- gospodarowanie środkami rzeczowymi, taborem samochodowym, drukami i formularzami,
- zamawianie, rozprowadzanie i ewidencjonowanie stempli i pieczęci oraz dzienników promulgacyjnych i prasy,
- koordynacja spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Urzędu,
- naprawa i konserwacja sprzętu stanowiącego wyposażenie Urzędu,
- zapewnienie właściwej informacji wizualnej w Urzędzie,
- prowadzenie archiwum zakładowego, kancelarii ogólnej Urzędu i małej poligrafii,
- zapewnienie przepływu dokumentów pomiędzy siedzibami Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z dostawą na potrzeby Urzędu Miejskiego wszelkich mediów tj.: centralnego ogrzewania, energii elektrycznej, wody, odprowadzania ścieków i środków łączności telefonicznej,
4) w zakresie spraw BHP:
- szkolenie pracowników pod względem bhp – wstępne, czyli instruktaż ogólny, przed dopuszczeniem ich do pracy,
- prowadzenie spraw związanych z wypadkami przy pracy,
- przeprowadzanie kontroli w zakresie warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp w Urzędzie,
- sporządzanie i przedstawianie Prezydentowi, raz w roku, raportu o stanie bhp w Urzędzie,
- udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczącej modernizacji zakładu pracy albo jego części pod kątem zgłaszania wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bhp,
- udział w przekazywaniu do użytkowania nowo wybudowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz inne urządzenia mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
- przedstawianie Prezydentowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowisku pracy,
- prowadzenie spraw dotyczących podmiotów, w których wykonywana jest kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna,
5) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych.
2. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „OR”.