Wydział Ochrony Środowiska
p.o. Naczelnika - Jerzy Gałązka |
Kontakt:
tel. centrali (87) 562-80-00
e-mail: os@um.suwalki.pl
1. Do zadań Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej należy realizacja zadań związanych z funkcją gminy jako właściciela, prowadzenie spraw z zakresu zieleni miejskiej, ochrony przyrody i środowiska, gospodarki wodnej, leśnej, utrzymania porządku i czystości na terenie Miasta a w szczególności:
7/ prowadzenie spraw z zakresu ochrony powietrza oraz ochrony przed hałasem, wibracją, promieniowaniem,
8/ nadzór nad gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa oraz prowadzenie gospodarki leśnej w lasach komunalnych,
9/ prowadzenie spraw z zakresu ochrony wód oraz wydawanie pozwoleń wodnoprawnych,
10/ prowadzenie kontroli oraz zlecanie badań w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,
11/ prowadzenie ewidencji pomników przyrody znajdujących się na terenie Miasta, stanowisk dokumentacyjnych i użytków ekologicznych,
12/ wydawanie zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów oraz sprawowanie nadzoru nad jednostkami zajmującymi się problematyką zieleni w mieście,
13/ przygotowywanie projektów, opinii, uzgodnień decyzji i koncesji w sprawach z zakresu geologii,
14/ przyjmowanie zgłoszeń prac geologicznych,
15/ podejmowanie działań w zakresie nadzoru i kontroli nad wykonywaniem prac geologicznych,
16/ określanie sposobu postępowania z odpadami, w tym przygotowywanie projektów decyzji i opinii w sprawach związanych ze składowaniem odpadów oraz prowadzeniem działalności, w wyniku której powstają odpady,
17/ wydawanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie zbierania, transportu, odzysku, unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
18/ prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami, w tym:
19/ nadzór nad prowadzeniem gospodarki wodno-ściekowej,
20/ prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem, konserwacją i remontami pomników, cmentarzy wojennych i wyznaniowych, tablic pamiątkowych oraz miejsc pamięci narodowej,
21/ wydawanie zezwoleń na przewóz zwłok i nadzór nad działalnością firm zajmujących się przewożeniem zwłok osób zmarłych w miejscach publicznych,
22/ realizacja zadań w zakresie zaopatrzenia w energię cieplną, elektryczną i gaz,
23/ przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach dotyczących:
24/ zabezpieczanie miejsca składowania i utylizacji zwłok zwierzęcych,
25/ prowadzenie spraw dotyczących organizacji robót publicznych na terenie Miasta,
26/ obsługa zadań realizowanych z udziałem środków własnych mieszkańców,
27/ opracowywanie i nadzór nad realizacją projektów planów inwestycji i remontów na terenie Miasta,
28/ wykonywanie czynności powierzonych przez Prezydenta w zakresie nadzoru nad funkcjonowaniem: