Opłata skarbowa
- w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej: dokonanie czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek, wydanie zaświadczenia na wniosek, wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji),
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – w sprawie z zakresu administracji publicznej lub w postępowaniu sądowym
b) Moment powstania obowiązku zapłaty opłaty skarbowej wiąże się z chwilą:
- dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej
- złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji)
- złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wypisu lub kopii
Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty.
Składający wniosek lub pełnomocnik lub dokonujący zgłoszenia zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty opłaty skarbowej lub uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty.
Dowód może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
Opłata skarbowa podlega zwrotowi (na wniosek):
- od dokonania czynności urzędowej – jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej,
- od wydania zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) – jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie wydano zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji).
Opłata skarbowa nie podlega zwrotowi po upływie pięciu lat licząc od końca roku, w którym dokonano zapłaty opłaty.
Decyzja w sprawie zwrotu opłaty skarbowej wydawana jest na wniosek strony w przypadku zaistnienia przesłanek do zwrotu opłaty skarbowej, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 ze zm.).
Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia określa załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 ze zm.).
Termin składania dokumentów:
Wniosek o wydanie decyzji w sprawie zwrotu opłaty skarbowej należy złożyć w ciągu pięciu lat licząc od końca roku, w którym dokonano zapłaty opłaty skarbowej.
Urząd, w którym realizowana będzie sprawa
Nazwa urzędu: Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Podatków i Opłat
Adres: ul. T. Noniewicza 71A, 16-400 Suwałki
Telefon: 87 5628008
Miejsce przyjmowania dokumentów
Biuro Obsługi Interesanta, parter
Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00 - 16:00
Wtorek 07:30 - 15:30
Środa 07:30 - 15:30
Czwartek 07:30 - 15:30
Piątek 07:30 - 15:30
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Poniżej udostępnione zostały dokumenty, które można pobrać, wydrukować a następnie wypełnić w wersji papierowej i złożyć w siedzibie Urzędu.
Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP