Wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej lub wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej
Kogo dotyczy
Właściciela zarejestrowanego pojazdu.
Czas realizacji
Około 7 dni roboczych
Wymagane dokumenty
- Do wniosku o wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej lub wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej należy dołączyć:
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- stosowne oświadczenie właściciela o zagubieniu dodatkowej tablicy rejestracyjnej w przypadku wtórnika
- dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- aktualny odpis z KRS w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- dowód osobisty – w przypadku osób fizycznych,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych oraz znaków legalizacyjnych.
Opłaty
- za wydanie nalepek legalizacyjnych: 12,50 zł
- za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej lub wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej na samochód: 40,00 zł
Numer konta 71124020929742008128120002
Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej wydania wtórnika tablic rejestracyjnych przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. . w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników
Wydział Komunikacji
Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon: 87/5628046 - rejestracja pojazdów, 87/5628042 - prawa jazdy, 87/5628044 – licencje
Fax: 87 562-80-98
Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00 - 16:00
Wtorek 07:30 - 14:00
Środa 07:30 - 14:00
Czwartek 07:30 - 14:00
Piątek 07:30 - 14:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Poniżej udostępnione zostały dokumenty, które można pobrać, wydrukować a następnie wypełnić w wersji papierowej i złożyć w siedzibie Urzędu.
Zarejestruj wizytę poprzez rejestrację na stronie: https://bezkolejki.eu/umsuwalki
Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePUAP