Naniesienia lub skreślenia adnotacji o zastawie rejestrowym dokonuje na wniosek właściciela organ, w którym pojazd jest zarejestrowany.
Kogo dotyczy Właściciela zarejestrowanego pojazdu. Czas realizacji Organ wpisuje lub skreśla stosowną adnotację w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu niezwłocznie po złożeniu przez właściciela wniosku wraz z wymaganymi dokumentami. Wymagane dokumenty
Do wniosku o dokonanie adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego należy dołączyć: - aktualny lub pełen odpis z rejestru zastawów lub zaświadczenie wydane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazujące, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów. - dowód rejestracyjny. - dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia OC. - aktualny odpis z KRS w przypadku podmiotów rejestrowanych Krajowym Rejestrze Sądowym. - dowód osobisty – w przypadku osób fizycznych. - w przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo wraz z opłatą skarbową.
Do wniosku o skreśleniu adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego należy dołączyć: - odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów lub pisemną informację o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu. - dowód rejestracyjny. - dokument potwierdzający zawarcie ubezpieczenia OC - aktualny odpis z KRS w przypadku podmiotów rejestrowanych KRS - dowód osobisty – w przypadku osób fizycznych - w przypadku działania przez pełnomocnika należy do wniosku załączyć stosowne pełnomocnictwo wraz z opłatą skarbową.
Opłaty Brak.Tryb odwoławczy Od decyzji odmawiającej dokonania w dowodzie rejestracyjnym adnotacji o ustanowieniu lub skreśleniu zastawu rejestrowego przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium OdwoławczegoPodstawy prawne
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004 r. w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego
Wydział Komunikacji Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki Telefon: 87/5628046 - rejestracja pojazdów, 87/5628042 - prawa jazdy, 87/5628044 – licencje Fax: 87 562-80-98 Godziny przyjmowania dokumentów Poniedziałek 08:00 - 16:00 Wtorek 07:30 - 14:00 Środa 07:30 - 14:00 Czwartek 07:30 - 14:00 Piątek 07:30 - 14:00 Sobota Nieczynne Niedziela Nieczynne
Poniżej udostępnione zostały dokumenty, które można pobrać, wydrukować a następnie wypełnić w wersji papierowej i złożyć w siedzibie Urzędu. Zarejestruj wizytę poprzez rejestrację na stronie: https://bezkolejki.eu/umsuwalki
Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP