Wszczęcie postępowania ws decyzji środowiskowej dot. budowy pawilonu zakwaterowania osadzonych
Suwałki, dnia 4 lipca 2022 r.
OSGK.6220.47.2022.DK
O B W I E S Z C Z E N I E
Stosownie do art. 49 ustawy z dnia 14.06.1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735), w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2373 ze zm.), Prezydent Miasta Suwałk zawiadamia, że na wniosek Aresztu Śledczego w Suwałkach, ul. Wojska Polskiego 29, 16-400 Suwałki, wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie pawilonu zakwaterowania osadzonych, przebudowie dachu budynku bramy wjazdowej, rozbudowie budynku kuchni oraz wykonanie infrastruktury towarzyszącej: (ogrodzeń zewnętrznych i wewnętrznych, placów spacerowych, 4 parkingów samochodów osobowych (28+15+41+34 m.p.)), wykonanie utwardzeń, dojść i dojazdów wraz z placami manewrowymi, budowę przyłącza telekomunikacyjnego, budowę zewnętrznych instalacji: przesyłu pary technologicznej, kanalizacji sanitarnej (grawitacyjnej i tłocznej z przepompownią ścieków), kanalizacji deszczowej ze zbiornikiem na wody opadowe, wodociągowej, teletechnicznej i oświetleniowej oraz zewnętrznej doziemnej instalacji energetycznej) na terenie Aresztu Śledczego w Suwałkach – działka o nr ewidencyjnym 32965/6.
Przed wydaniem decyzji strony postępowania mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań w tut. Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Suwałkach, telefonicznie (87 562 82 09) lub środkami łączności elektronicznej.
Zawiadomienie o wszczęciu umieszcza się: w publicznie dostępnym wykazie danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Suwałkach, w internecie pod adresem: http://bip.um.suwalki.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Suwałki.
Jednocześnie zawiadamiam, że na czas konieczny do dokonania uzgodnienia, zgodnie z art. 35 § 5 KPA, wstrzymuje się bieg terminów określonych w art. 35 § 3 KPA.
Zgodnie z art. 49 Kpa zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Suwałk, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki.
-
Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta Suwałki jest Pan Rafał Luto, e-mail: iod@um.suwalki.pl, tel.: 87 562 82-09.
-
Przetwarzanie danych osobowych jest dokonywane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Prezydencie Miasta Suwałk – prowadzenia postępowań administracyjnych, w sprawie wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach planowanych przedsięwzięć, na podstawie przepisów ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2021.247 ze zm.). Podanie danych identyfikujących uczestnika postępowania, umożliwiających jego wszczęcie
i prowadzenie, wynika z przepisów z ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2021.735). -
W celu określonym w pkt 3 Administrator przetwarza Pana/Pani imię i nazwisko, adres zamieszkania
lub adres o korespondencji, numer działki ewidencyjnej, numer jej księgi wieczystej, charakter stanu władania oraz inne dane (np. nr telefonu lub adres poczty elektronicznej), jeśli zostały
przez Pana/Panią podane. -
W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 Pana/Pani imię i nazwisko może być udostępniane innym uczestnikom tych postępowań. Dane osobowe mogą być udostępniane organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
-
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą w szczególności strony postępowania, organy biorący udział
w postępowaniu, operator pocztowy Poczta Polska, archiwum państwowe, dane Pani/Pana mogą być udostępniane przez Prezydenta Miasta Suwałk podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 ze zm.) oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko -
Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami archiwalnymi,
tj. m.in. ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164)
i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U.2011.14.67 ze zm.). -
Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 rozporządzenia),
- sprostowania swoich danych (art.16 rozporządzenia),
- usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania (art. 17 i 18 rozporządzenia),
- żądania przeniesienia danych do innego administratora (art. 20 rozporządzenia),
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 rozporządzenia).
-
Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, zgoda ta może być w każdej chwili wycofana, bez wpływu na zgodność wcześniej wykonywanych czynności przetwarzania.
-
W przypadku zbierania danych w inny sposób niż od osoby, której dane dotyczą, źródłem pochodzenia danych osobowych są: wypis z rejestru gruntów lub inny dokument wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków pozwalający na ustalenie stron postępowania, jednostki samorządu terytorialnego, sądy powszechne, lub też pochodzą one ze źródeł publicznie dostępnych, z ksiąg wieczystych albo od innych organów władzy publicznej lub podmiotów wykonujących zadania publiczne
lub działających na zlecenie organów władzy publicznej albo od innych uczestników postępowania. -
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Nie będą podlegać profilowaniu.
-
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi dotyczącej niezgodności przetwarzania przekazanych danych osobowych z RODO do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.