Prowadzący instalację jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji, Instalację objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
Organem ochrony środowiska właściwym w sprawach zgłoszenia instalacji, mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia, jest starosta. Na podstawie art. 38 ust. 1 i art. 92 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1445 z późn. zm.) oraz rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 1998 r. w sprawie utworzenia powiatów (Dz. U. Nr 103 poz. 652), Prezydent Miasta Białegostoku wykonuje zadania właściwe dla starosty.
Urząd, w którym realizowana będzie sprawa
Nazwa urzędu Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Ochrony Środowiska Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki Telefon 87 5628210
Miejsce przyjmowania dokumentów Pokój nr 210, Piętro II Godziny przyjmowania dokumentów Poniedziałek 08:00 - 16:00 Wtorek 07:30 - 15:30 Środa 07:30 - 15:30 Czwartek 07:30 - 15:30 Piątek 07:30 - 15:30 Sobota Nieczynne Niedziela Nieczynne
Poniżej udostępnione zostały dokumenty, które można pobrać, wydrukować a następnie wypełnić w wersji papierowej i złożyć w siedzibie Urzędu.