Konsultacje społeczne dotyczące projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Suwałk do roku 2030
Prezydent Miasta Suwałk działając na podstawie art. 14, 15 w związku z art. 6 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485,
z 2023 r. poz. 28) informuje o rozpoczęciu i zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Suwałk do roku 2030.
Przedmiotem konsultacji jest projekt Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Suwałk do roku 2030, który sporządzony został w związku z uchwałą nr LI/671/2022 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Suwałk. Przedmiotowa uchwała została podjęta w związku z uchwałą nr L/650/2022 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 26 października 2022 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Miasta Suwałk.
Konsultacje mają na celu zebranie od interesariuszy rewitalizacji uwag i propozycji odnośnie projektu programu.
Konsultacje przeprowadzone będą w terminie od dnia 3 lipca do dnia 7 sierpnia
2023 r.
Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Suwałk do roku 2030 wraz
z formularzem konsultacyjnym zostanie udostępniony w dniu 3 lipca 2023 r.
w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej www.um.suwalki.pl w zakładce: Dla Mieszkańca / Obywatelskie Suwałki / Konsultacje społeczne /, a także w zakładce: Dla Mieszkańca / Rewitalizacja. Od tego dnia dokument będzie również dostępny do wglądu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ul. Mickiewicza 1, w pokoju 131, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym pod numerem telefonu: 87 5628l35 (w godz. 8.00 - 15:30).
Interesariuszami rewitalizacji w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 roku
o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485, z 2023 r. poz. 28) są w szczególności: mieszkańcy obszaru rewitalizacji; właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami znajdującymi się na tym obszarze, w tym spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe i towarzystwa budownictwa społecznego; członkowie kooperatywy mieszkaniowej współdziałający w celu realizacji na obszarze rewitalizacji inwestycji mieszkaniowej, mieszkańcy gminy spoza obszaru rewitalizacji; podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność gospodarczą; podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność społeczną, w tym organizacje pozarządowe i grupy nieformalne; jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne; organy władzy publicznej, inne podmioty realizujące na obszarze rewitalizacji uprawnienia Skarbu Państwa.
Konsultacje prowadzone będą w formie:
- otwartego spotkania konsultacyjnego w dniu 11 lipca 2023 r. (wtorek)
o godz. 17.30 w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, sala 26, ul. Mickiewicza 1. W ramach spotkania zostanie przedstawiony projekt programu ze szczególnym zwróceniem uwagi na jego kluczowe elementy. Uczestnicy spotkania zaproszeni są do udziału w dyskusji, zgłaszania postulatów i zadawania pytań.
- spacer studyjny w dniu 12 lipca 2023 r. (środa) – spacer rozpocznie się
o 16.30 na Placu M. Konopnickiej i przejdzie poprzez Park Konstytucji
3 Maja do Bulwarów, skąd przez ul. T. Kościuszki dotrze do Suwałki Plaza. Spacer będzie okazją do prezentacji miejsc planowanej realizacji części przedsięwzięć rewitalizacyjnych oraz swobodnej dyskusji wokół proponowanej treści programu.
- debaty podsumowującej konsultacje społeczne w dniu 26 lipca 2023 r. (środa) o godz. 18.00 w (spotkanie w formie on-line na platformie ZOOM). Debata przyczyni się do dyskusji z interesariuszami o finalnym kształcie programu, stanowić będzie klamrę aktywności konsultacyjnych, w jej trakcie przedstawione zostaną pierwsze wnioski płynące z przebiegu konsultacji. Debata ma jednak również umożliwić wzięcie udziału w konsultacjach osobom, które nie mogły w nich wcześniej uczestniczyć. Z myślą o tych osobach na początku skrótowo zostaną przedstawione podobne treści do tych, które będą prezentowane na pierwszym spotkaniu.
- zbierania uwag w wersji elektronicznej z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego (do pobrania od 3 lipca 2023 roku ze strony Biuletynu Informacji Publicznej i z strony internetowej www.um.suwalki.pl z zakładki: Dla Mieszkańca / Obywatelskie Suwałki / Konsultacje społeczne / – wypełnione formularze należy przesyłać na adres e-mail: rfz@um.suwalki.pl.
- zbierania uwag w wersji papierowej z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego (do pobrania od 3 lipca 2023 roku ze strony Biuletynu Informacji Publicznej i z strony internetowej www.um.suwalki.pl z zakładki: Dla Mieszkańca / Obywatelskie Suwałki / Konsultacje społeczne / – wypełnione formularze należy przesyłać na adres: Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki z dopiskiem „Rewitalizacja” lub dostarczyć do Kancelarii Ogólnej w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1 (hol główny).
Nie będą rozpatrywane uwagi:
- z datą wpływu przed dniem 3 lipca 2023 r. i po dniu 7 sierpnia 2023 r.
- przesłane w innej formie niż na formularzu konsultacyjnym.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w prawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1), zwanego dalej „RODO” informuje się, że:
- Administratorem Danych Osobowych jest Urząd Miejski w Suwałkach reprezentowany przez Prezydenta Miasta Suwałk z siedzibą przy ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, tel.: (87) 562-80- 00, adres e-mail: org@um.suwalki.pl.
- Administrator Danych Osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, kontakt pisemny na adres siedziby Urzędu Miejskiego w Suwałkach, ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki lub kontakt na adres poczty elektronicznej e-mail: iod@um.suwalki.pl, tel. 875628208.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie:
- Ustawy z dnia z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji
Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wzięcie udziału w konsultacjach społecznych dotyczących projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Suwałk do 2030 roku.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty na podstawie obowiązujących przepisów prawa - podmioty publiczne, sądy i inni odbiorcy legitymujący się interesem prawnym w pozyskaniu danych osobowych. Ponadto dostęp do danych mogą mieć podmioty, z którymi Administrator Danych Osobowych zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres roku od podjęcia uchwały o Gminnym Programie Rewitalizacji Miasta Suwałk do 2030 roku, a następnie zostaną usunięte.
- Przysługuje Pani/Panu: a) prawo żądania dostępu do treści swoich danych na podstawie (art. 15 RODO); b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych na podstawie (art. 16 RODO) - w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne; c) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 ust. 1 RODO; d) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (art.17 RODO).
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych osobowych będzie skutkować, że Pani/Pana głos będzie nieważny, a w przypadku głosowania elektronicznego nie będzie mogła Pani/Pan oddać głosu.
- Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.