Obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego budowie i montażu wolnostojących paneli fotowoltaicznych

Suwałki, dnia 27 listopada 2023 r.

OS.6220.36.2023.DK

 

 

ZAWIADOMIENIE - OBWIESZCZENIE

o wszczęciu postępowania

 

            Zgodnie z art. 61 § 1 i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), Prezydent Miasta Suwałk zawiadamia, że na wniosek Megamodul Sp. z o.o., ul. Mikołaja Reja 54B, 16-400 Suwałki, wszczęto postępowanie w sprawie zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego budowie i montażu wolnostojących paneli fotowoltaicznych (elektrowni słonecznej) o łącznej mocy przyłączeniowej do 1 MW na dz. Nr o nr 32856/3 obręb 0008, Obręb nr 8, jednostka ewidencyjne 206301_1, M. Suwałki, gmina M. Suwałki, powiat suwalski, województwo podlaskie.

Wobec powyższego, informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Przedmiotowe przedsięwzięcie należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt 54a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839, z późn. zm.).

             Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy ooś, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opiniujacych oraz ewentualnego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Białymstoku i organem właściwym do wydania oceny wodnoprawnej.

Wobec powyższego rozstrzygniecie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.

Na podstawie art. 40 § 4 i 5 kpa, strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

W razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia. Stronę należy o tym pouczyć przy pierwszym doręczeniu.

Zgodnie z art. 41 § 1 kpa, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu oraz zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Ponieważ liczba stron w niniejszym postępowaniu przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś oraz art. 49 kpa - niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Suwałki https://bip.um.suwalki.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Suwałki.

Zgodnie z art. 49 kpa zawiadomienie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od dnia,                 w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta Suwałki (II piętro).

Przed wydaniem decyzji strony postępowania mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań w tut. Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Suwałkach, telefonicznie (87 562 82 09) lub środkami łączności elektronicznej.

Jednocześnie zawiadamiam, że na czas konieczny do dokonania uzgodnienia, zgodnie z art. 35 § 5 KPA, wstrzymuje się bieg terminów określonych w art. 35 § 3 KPA.

 

Otrzymują:

  1. Megamodul Sp. z o.o., ul. Mikołaja Reja 54B, 16-400 Suwałki,
  2. Pozostałe strony postępowania z uwagi na ilość przekraczającą 10 osób, zgodnie z ustawą należy powiadomić w drodze obwieszczenia.
  3. a/a

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

 

Zgodnie  z  art.  13 i 14 rozporządzenia  Parlamentu  Europejskiego  i  Rady  (UE) 2016/679 
z dnia  27  kwietnia  2016  r.  w  sprawie  ochrony  osób  fizycznych  w  związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że: 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Suwałk, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki.
  2. Inspektorem ochrony   danych   osobowych   w   Urzędzie Miasta Suwałki   jest  Pan Rafał Luto, e-mail: iod@um.suwalki.pl, tel.: 87 562 82-09.
  3. Przetwarzanie danych osobowych jest dokonywane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Prezydencie Miasta Suwałk – prowadzenia postępowań administracyjnych, w sprawie wydania decyzji
    o środowiskowych uwarunkowaniach planowanych przedsięwzięć, na podstawie przepisów ustawy
    z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2023.1094 ze zm.). Podanie danych identyfikujących uczestnika postępowania, umożliwiających jego wszczęcie
    i prowadzenie, wynika z przepisów z ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2023.775).
  4. W celu określonym w pkt 3 Administrator przetwarza Pana/Pani imię i nazwisko, adres zamieszkania
    lub adres o korespondencji, numer działki ewidencyjnej, numer jej księgi wieczystej, charakter stanu władania oraz inne dane (np. nr telefonu lub adres poczty elektronicznej), jeśli zostały
    przez Pana/Panią podane.
  5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 Pana/Pani imię i nazwisko może być udostępniane innym uczestnikom tych postępowań. Dane osobowe mogą być udostępniane organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą w szczególności strony postępowania, organy biorący udział
    w postępowaniu, operator pocztowy Poczta Polska, archiwum państwowe, dane Pani/Pana mogą być udostępniane przez Prezydenta Miasta Suwałk podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 ze zm.) oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
  7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami archiwalnymi,
    m.in. ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164)
    i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U.2011.14.67 ze zm.).
  8. Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:

- dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 rozporządzenia),

- sprostowania swoich danych (art.16 rozporządzenia),

- usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania (art. 17 i 18 rozporządzenia),

- żądania przeniesienia danych do innego administratora (art. 20 rozporządzenia),

- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 rozporządzenia).

  1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, zgoda ta może być w każdej chwili wycofana, bez wpływu na zgodność wcześniej wykonywanych czynności przetwarzania.
  2. W przypadku zbierania danych w inny sposób niż od osoby, której dane dotyczą, źródłem pochodzenia danych osobowych są: wypis z rejestru gruntów lub inny dokument wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków pozwalający na ustalenie stron postępowania, jednostki samorządu terytorialnego, sądy powszechne, lub też pochodzą one ze źródeł publicznie dostępnych, z ksiąg wieczystych albo od innych organów władzy publicznej lub podmiotów wykonujących zadania publiczne
    lub działających na zlecenie organów władzy publicznej albo od innych uczestników postępowania.
  3. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Nie będą podlegać profilowaniu.
  4. Ma Pani/Pan prawo  wniesienia  skargi  dotyczącej  niezgodności  przetwarzania przekazanych danych osobowych z RODO do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

 

 

Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Prezydent Miasta Suwałk

Data wytworzenia: 2023-11-29

Wprowadzający: Michał Nowicki

Data modyfikacji: 2023-11-29

Opublikował: Michał Nowicki

Data publikacji: 2023-11-29