01 lipca 2013 r. uległy zmianie zasady gospodarowania odpadami komunalnymi. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.) nałożyła na gminy obowiązek zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz dla właścicieli nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Właściciele nieruchomości obowiązani są ponosić na rzecz gminy, na terenie której są położone nieruchomości, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – w przypadku nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy – powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec. Natomiast w przypadku nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne – powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne. Zobowiązanie z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje z mocy prawa, tj. na mocy ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zgodnie z art. 6m wspomnianej ustawy właściciel nieruchomości obowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości niniejszej opłaty w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych, a wynikającą z niej miesięczną kwotę zobowiązania, stosownie do treści art. 6h powoływanej ustawy, obowiązany jest ponosić na rzecz gminy, na terenie której są położone jego nieruchomości. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Urząd Miejski w Suwałkach Wydział Gospodarki Komunalnej i Nadzoru Właścicielskiego Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki Telefon: 87 5628270, 87 5628280, 87 5628261
Miejsce przyjmowania dokumentów Pokoje nr 208, 210 - II piętro
Uwagi Więcej informacji na stronie http://odpady.suwalki.eu/ Wszelkie pytania dotyczące gospodarowania odpadami komunalnymi w Suwałkach prosimy kierować pod nr infolinii: (87) 5628270 , (87) 5628280 lub na adres e-mail: odpady@um.suwalki.pl Informacje w sprawie częściowego zwolnienia z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, ul. Noniewicza 71A lub telefonicznie pod nr (87) 5628261
DOK-1/F Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla osoby fizycznej – właściciela nieruchomości, o której mowa w art. 6c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
DOK-1/P Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla osoby prawnej i jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej – właściciela nieruchomości, o której mowa w art. 6c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
DOK-2/F Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla osoby fizycznej - właściciela nieruchomości, na której znajdują się domki letniskowe, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno wypoczynkowe, wykorzystywanej jedynie przez część roku
DOK-2/P Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla osoby prawnej i jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej – właściciela nieruchomości, na której znajdują się domki letniskowe, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanej jedynie przez część roku