Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) oraz ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292) i wymaga wpisu do rejestru. Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy jest zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru.
Wniosek powinien zawierać: - firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; - numer identyfikacji podatkowej (NIP); - określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Efekt załatwienia sprawy Nadanie numeru rejestrowego i wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru/ o dokonaniu zmiany we wpisie w rejestrze następuje w przypadku spełnienia wymogów określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i rozporządzeniach wykonawczych;
W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych.
Urząd Miejski w Suwałkach Wydział Ochrony środowiska i Gospodarki Komunalnej Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki Telefon: 87 5628239, 87 5628270, 87 5628280
Miejsce przyjmowania dokumentów: Pokój nr 208 - II piętro