Pozwolenie na rozbiórkę

Organ architektoniczno - budowlany wydaje pozwolenie na rozbiórkę po sprawdzeniu kompletności wniosku oraz zawiadomieniu stron postępowania o zebranym materiale dowodowym.

Termin składania dokumentów:
Zależny od indywidualnej potrzeby inwestora

Kogo dotyczy
Inwestor

Czas realizacji
Miesiąc od dnia złożenia wniosku. W przypadku spraw skomplikowanych - do 65 dni

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę (PB-2)
  • Informacja uzupełniająca (PB-5)
  • Zgoda na rozbiórkę właściciela obiektu
Opłaty Opłata skarbowa:
- za pozwolenie na rozbiórkę (nie dotyczy budownictwa mieszkaniowego, jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego): 36 PLN
- dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub uwierzytelniona kopia - od każdego pełnomocnictwa (prokury): 17 PLN

Numer konta
22124052111111000049219744
Tytuł płatności
za wydanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę
Dodatkowe informacje
Istnieje możliwość wniesienia opłaty we wpłatomacie w holu głównym Urzędu.
Tryb odwoławczy 1. Odwołanie od decyzji (musi być wniesione w terminie 14 dni od daty jej doręczenia)

2. Przesłanie odwołania wraz z aktami sprawy do Wojewody

3. Utrzymanie decyzji w mocy, uchylenie w całości lub części
Podstawy prawne
  • Ustawa z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.)
  • Ustawa z dn. 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz 741)
  • Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2133)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. 2001.156.18A)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546)
  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1910)

 

Urząd, w którym realizowana będzie sprawa

Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej

Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon 87 5628139,87 5628138,87 5628181

Miejsce przyjmowania dokumentów
I piętro, pokój nr 138, 140

Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00 - 16:00
Wtorek 07:30 - 15:30
Środa 07:30 - 15:30
Czwartek 07:30 - 15:30
Piątek 07:30 - 15:30
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne

Poniżej udostępnione zostały dokumenty, które można pobrać, wydrukować a następnie wypełnić w wersji papierowej i złożyć w siedzibie Urzędu.


Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP



Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Prezydent Miasta Suwałk

Data wytworzenia: 2021-05-12

Wprowadzający: Maria Gabriela Mentel

Data modyfikacji: 2023-01-11

Opublikował: Maria Gabriela Mentel

Data publikacji: 2021-05-12