Klauzula informacyjna w sprawach dot. dowodów osobistych

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)

TOŻSAMOŚĆ

ADMINISTRATORA

Administratorami są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru.

2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę        w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację dowodów osobistych.

3. Urząd Miejski w Suwałkach reprezentowany przez Prezydenta Miasta Suwałk, mający siedzibę w Suwałkach (16-400) przy ul. Adama Mickiewicza 1, w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych jako organ wydający dowód osobisty.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować poprzez adres e-mail iod@mswia.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/formularz-kontaktowy lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Urzędem Miejskim w Suwałkach reprezentowanym przez Prezydenta Miasta Suwałk można się skontaktować poprzez adres e-mail org@um.suwalki.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA

OCHRONY DANYCH

Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail iod@mc.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator – Urząd Miejski w Suwałkach reprezentowany przez Prezydenta Miasta Suwałk wyznaczył inspektora ochrony danych,          z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail iod@um.suwalki.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z każdym z w/w inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania.

CELE PRZETWARZANIA

I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

• wydania Pani/Panu dowodu osobistego;

• unieważnienia Pani/Pana dowodu osobistego z powodu:

- zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,

- zmiany danych zawartych w dowodzie,

- upływu terminu ważności dowodu,

- utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu,

- zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych,

- zmiany wizerunku twarzy,

- braku warstwy elektronicznej;

• uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych;

• ustalenia przez Panią/Pana, jako posiadacza dowodu osobistego, kodów dla każdego z certyfikatów, tj.:

- certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację elektroniczną i uwierzytelnienie,

- certyfikatu podpisu osobistego wraz z danymi do składania podpisu;

• zmiany wcześniej ustalonych kodów dla każdego z certyfikatów,         o których mowa powyżej;

• odblokowania certyfikatu przy użyciu kodu odblokowującego, który wydany został przy odbiorze dowodu osobistego, w przypadku zablokowania kodu dla certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia lub certyfikatu podpisu osobistego;

• przekazania Pani/Panu zabezpieczonego dokumentu z kodem PUK przy odbiorze dowodu osobistego w siedzibie organu gminy lub             w każdym czasie po odbiorze dowodu osobistego;

• przywrócenia możliwości korzystania z certyfikatu identyfikacji             i uwierzytelnienia lub podpisu osobistego w siedzibie organu dowolnej gminy w przypadku utraty kodu PUK;

• zgłoszenie przez Panią/Pana zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego.

Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy         o dowodach osobistych.

ODBIORCY DANYCH

W celu sporządzenia dowodu osobistego Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy         o dowodach osobistych służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ

Pani/Pana dane dotyczące utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) będą przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej     w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą przetwarzane bezterminowo. Dane będą przechowywane przez Urząd Miejski             w Suwałkach przez 10 lat, przy czym dokumentacja dotycząca dowodów osobistych wydanych w okresie do 1979 r. (włącznie) - bezterminowo, a wydanych w okresie od 1980 do 2010 – przez 50 lat. Dokumentacja związana z udostępnianiem danych i wydawaniem zaświadczeń dot. wydanych dowodów osobistych będzie przechowywana przez 5 lat.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani/Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

W Polsce organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 531 03 00.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani/Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane są przez następujące organy:

- organ gminy, który wydaje lub unieważnia dowód osobisty,

- ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który personalizuje dowód osobisty.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy z dnia              6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.

Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Januć - p.o. Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich

Data wytworzenia: 2021-10-05

Wprowadzający: Michał Nowicki

Data modyfikacji: 2022-04-13

Opublikował: Michał Nowicki

Data publikacji: 2021-10-05