Klauzula informacyjna w związku z realizacją zadań z zakresu rejestracji pojazdów
Klauzula informacyjna dla petentów Urzędu Miejskiego w Suwałkach
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, str. 1 z 2016r.), zwanego dalej jako „RODO”, informujemy Panią/Pana o sposobie i celu, w jakim przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe, a także o przysługujących Pani/Panu prawach wynikających z regulacji o ochronie danych osobowych:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, reprezentowany przez Prezydenta Miasta Suwałk – tel. 87 562 81 00 oraz minister właściwy do spraw informatyzacji (w zakresie centralnej ewidencji pojazdów)
- Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym może Pani/Pan kontaktować się pod adresem iod@um.suwalki.pl,
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji następujących czynności:
- rejestracji, rejestracji czasowej, wyrejestrowania pojazdu; zmiany danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu; wymiany dowodu rejestracyjnego; wydania wtórnika; wydania dodatkowej tablicy rejestracyjnej; zgłoszenia nabycia/zbycia pojazdu zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
- w celu wpisania do centralnej ewidencji pojazdów zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
- Podstawą przetwarzania danych osobowych (oprócz ustawowego obowiązku) jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Zgoda na podanie danych kontaktowych jest dobrowolna oraz istnieje możliwość jej wycofania w dowolnym momencie.
- Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych takich jak: kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa o narodowym zasobie archiwalnym, tj. 10 lat licząc od dnia 1 stycznia następującego po roku, w którym wyrejestrowano pojazd,
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych,
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych – dotyczy danych kontaktowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość danych, w przypadku gdy osoba, której dane dotyczą kwestionuje ich prawidłowość,
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, petenci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Pozyskane od petenta dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
- W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez petenta jest obowiązkowe.
- Dane osobowe petentów nie będą poddane zautomatyzowanemu przetwarzaniu (w tym profilowaniu).
W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w pkt. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych petenci zostaną o tym fakcie poinformowani. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.