Kogo dotyczy 1. Właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy wypis; 2. Organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy wypis; 3. Innych podmiotów, które mają interes prawny w tym zakresie i wskażą przepis prawa materialnego zobowiązujący organ do wydania dokumentu. W przypadku złożenia wniosku przez inne osoby niż wymienione w pkt. 1 i 2 we wniosku należy wykazać własny, indywidualny interes prawny wskazując przepis prawa materialnego zobowiązujący organ do wydania wnioskowanych dokumentów. Wypisy z rejestru gruntów, kartoteki budynków i kartoteki lokali bez danych osobowych i bez numeru księgi wieczystej może uzyskać każda osoba fizyczna lub prawna. Czas realizacji Realizacja wniosku następuje po wykonaniu opłaty w terminie do 7 dni. Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie wypisu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Opłaty Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty. Opłata naliczana jest na podstawie tabeli nr 11, stanowiącej załącznik do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2024 r. poz. 1151 ze zm.) art. 40d, pkt. 3 W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną.
Tryb odwoławczy 1. Na postanowienie o odmowie wydania wypisu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków stronie służy prawo wniesienia zażalenia do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 7 dni od daty otrzymania. 2. Od decyzji administracyjnej wydanej w przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty, stronie służy prawo wniesienia odwołania do Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. 3. Wniesienie odwołania od decyzji nie wstrzymuje udostępnienia materiałów, pod warunkiem dostarczenia potwierdzenia dokonanej opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji Podstawy prawne
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1151 ze zm.) - art. 24 ust. 3-5, art. 40b ust 1 pkt 2, art. 40d,e, tabela nr 11 załącznika do ww. ustawy
Urząd, w którym realizowana będzie sprawa
Urząd Miejski w Suwałkach Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki Telefon: 87 5628116, 87 5628119 Miejsce przyjmowania dokumentów: I piętro, pokój nr 116 Biuro podawcze w holu Urzędu Godziny przyjmowania dokumentów Poniedziałek 08:00 - 16:00 Wtorek 07:30 - 15:30 Środa 07:30 - 15:30 Czwartek 07:30 - 15:30 Piątek 07:30 - 15:30 Sobota Nieczynne Niedziela Nieczynne
Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP