Wydawanie wypisów z ewidencji gruntów i budynków oraz wyrysów z mapy ewidencyjnej

Kogo dotyczy 1. Właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy wypis;

2. Organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy wypis;

3. Innych podmiotów, które mają interes prawny w tym zakresie i wskażą przepis prawa materialnego zobowiązujący organ do wydania dokumentu.

W przypadku złożenia wniosku przez inne osoby niż wymienione w pkt. 1 i 2 we wniosku należy wykazać własny, indywidualny interes prawny wskazując przepis prawa materialnego zobowiązujący organ do wydania wnioskowanych dokumentów.

Wypisy z rejestru gruntów, kartoteki budynków i kartoteki lokali bez danych osobowych i bez numeru księgi wieczystej może uzyskać każda osoba fizyczna lub prawna.

Czas realizacji
Realizacja wniosku następuje po wykonaniu opłaty w terminie do 7 dni.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie wypisu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków

Opłaty
Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty. Opłata naliczana jest na podstawie tabeli nr 11, stanowiącej załącznik do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2024 r. poz. 1151 ze zm.) art. 40d, pkt. 3

W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną.


Numer konta
87124052111111000049279878
Tytuł płatności
za wydanie wypisu/wyrysu

Tryb odwoławczy
1. Na postanowienie o odmowie wydania wypisu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków stronie służy prawo wniesienia zażalenia do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 7 dni od daty otrzymania.
2. Od decyzji administracyjnej wydanej w przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty, stronie służy prawo wniesienia odwołania do Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
3. Wniesienie odwołania od decyzji nie wstrzymuje udostępnienia materiałów, pod warunkiem dostarczenia potwierdzenia dokonanej opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji

Podstawy prawne

Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1151 ze zm.) - art. 24 ust. 3-5, art. 40b ust 1 pkt 2, art. 40d,e, tabela nr 11 załącznika do ww. ustawy


Urząd, w którym realizowana będzie sprawa

Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon: 87 5628116, 87 5628119

Miejsce przyjmowania dokumentów:
I piętro, pokój nr 116
Biuro podawcze w holu Urzędu

Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00  -  16:00
Wtorek 07:30  -  15:30
Środa 07:30  -  15:30
Czwartek 07:30  -  15:30
Piątek 07:30  -  15:30
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne


Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP

Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Prezydent Miasta Suwałk

Data wytworzenia: 2021-05-13

Wprowadzający: Marcin Bizoń

Data modyfikacji: 2025-01-22

Opublikował: Marcin Bizoń

Data publikacji: 2021-05-13