Numeracja porządkowa budynków

Numery porządkowe ustala się budynkom mieszkalnym oraz innym budynkom przeznaczonym do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynkom: biurowym, ogólnodostępnym wykorzystywanym na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonym do działalności gospodarczej, wybudowanym, w trakcie budowy i prognozowanym do wybudowania.

Kogo dotyczy
Kogo dotyczy Właścicieli nieruchomości lub innych podmiotów uwidocznionych w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają.

Czas realizacji
W terminie od 30 dni

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o nadanie numeru porządkowego, który powinien zawierać:
    1. imię i nazwisko lub nazwę właściciela nieruchomości oraz dane adresowe
    2. określenie przedmiotu wniosku – wniosek może dotyczyć nadania numeru budynkowi: istniejącemu, w trakcie budowy lub prognozowanemu
    3. informację o położeniu budynku, którego dotyczy wniosek, według danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków.
  • załącznik graficzny (np. plan zagospodarowania działki lub terenu) obrazujący planowane usytuowanie budynków prognozowanych do wybudowania lub w trakcie budowy, dla których mają być ustalone numery porządkowe.
  • załącznik graficzny obrazujący usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy,

Uwaga: mapa nie jest wymagana, jeżeli budynek jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków.


Opłaty
Nie dotyczy
Tryb odwoławczy Nie dotyczy
Podstawy prawne
  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 ze zm.) art. 47a ust. 1 pkt 1 i ust. 5, art. 47b
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1368 )

 

Urząd, w którym realizowana będzie sprawa

Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon 87 5628114

Miejsce pobrania i wypełnienia wniosków:

I piętro, pokój nr 114

Miejsce przyjmowania wypełnionych wniosków:
Kancelaria Ogólna (pokój nr 5)



Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00 - 16:00
Wtorek 07:30 - 15:30
Środa 07:30 - 15:30
Czwartek 07:30 - 15:30
Piątek 07:30 - 15:30
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne

Poniżej udostępnione zostały dokumenty, które można pobrać, wydrukować a następnie wypełnić w wersji papierowej i złożyć w siedzibie Urzędu.


Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePUAP



Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Prezydent Miasta Suwałk

Data wytworzenia: 2022-03-29

Wprowadzający: Radosław Jabłoński

Data modyfikacji: 2024-02-02

Opublikował: Radosław Jabłoński

Data publikacji: 2021-05-12