Wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego

Karty wędkarskie i karty łowiectwa podwodnego dla osób małoletnich wydaje się za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów (podpis opiekuna prawnego powinien widnieć na wniosku). Z obowiązku posiadania karty wędkarskiej są zwolnione osoby do lat 14 z tym, że mogą one uprawiać amatorski połów ryb wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej posiadającej taką kartę.(*)

(*) Zgodnie z treścią art. 12 Ustawy Kodeks Cywilny z 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964, nr 16. poz. 93 z późn. zm.) nie mają zdolności do czynności prawnych osoby, które nie ukończyły lat 13. oraz osoby ubezwłasnowolnione całkowicie. Z kolei art. 15 kc stanowi, iż ograniczoną zdolność do czynności prawnych mają małoletni, którzy ukończyli lat 13. oraz osoby ubezwłasnowolnione częściowo. Do ważności czynności prawnej, przez którą osoba ograniczona w zdolności do czynności prawnych zaciąga zobowiązanie lub rozporządza prawem, potrzebna jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego (art. 17 kc).

Kogo dotyczy
Mieszkańców gminy

Czas realizacji
Wydanie karty wędkarskiej /duplikatu bądź karty łowiectwa podwodnego zgodnie z kpa /art. 35 § 3/ w terminie nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpływu kompletnego wniosku.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie karty wędkarskiej/ karty łowiectwa podwodnego,
  • Zaświadczenie z Polskiego Związku Wędkarskiego o zdanym egzaminie na kartę wędkarską/ kartę łowiectwa podwodnego,
  • Zdjęcie legitymacyjne,
  • Dokument tożsamości do wglądu (np. dowód osobisty, prawo jazdy, paszport),
  • Dowód potwierdzający wniesioną opłatę za wydanie/wymianę karty wędkarskiej/ karty łowiectwa podwodnego (w wysokości 10zł),
  • W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika – dołączyć upoważnienie strony lub pełnomocnictwo oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej (w wysokości 17 zł) za złożone upoważnienie lub pełnomocnictwo.

    Z obowiązku składania pełnomocnictwa (upoważnienia) zwolnieni są członkowie najbliższej rodziny (współmałżonkowie, rodzice, dzieci, rodzeństwo, dziadkowie, adoptowani i adoptujący, szwagrowie, teściowie oraz osoby pozostające we wspólnym pożyciu) i współdomownicy wnioskodawcy.
  • Kartę wędkarską /kartę łowiectwa podwodnego odbiera się osobiście/przez pełnomocnika za upoważnieniem /członka najbliższej rodziny/domownika strony.
    Na żądanie strony karta wędkarska/ karta łowiectwa podwodnego może być przesłana pocztą na adres zainteresowanego.
  • Inne informacje:
    W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nie uzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

Opłaty
Za wydanie karty wędkarskiej/łowiectwa podwodnego - 10 zł
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa - 17 zł

Numer konta
07124052111111000049205949
Tytuł płatności
za wydanie karty wędkarskiej/karty łowiectwa podwodnego
Dodatkowe informacje
Istnieje możliwość wniesienia opłaty we wpłatomacie w holu głównym Urzędu. Kod BIC (SWIFT) dla wpłat zagranicznych: PKOPPLPW

Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji o odmowie wydania karty wędkarskiej przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, zgodnie z pouczeniem zamieszczonym w decyzji.

Podstawy prawne
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. , poz. 23 )
  • Ustawa z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. , Nr 189 , poz. 1471 z późn. zm. )
  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o zmianie ustawy o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2010 r. , Nr 200 , poz. 1322 )
  • Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie połowu ryb oraz warunków chowu, hodowli i połowu innych organizmów żyjących w wodzie (Dz. U. z 2001 r. , Nr 138 , poz. 1559 z późn. zm. )
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. , poz. 783 z późn. zm. )

Urząd, w którym realizowana będzie sprawa

Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon: 87 5628038, 87 5628035

Miejsce przyjmowania dokumentów:
Parter, pokój nr 38

Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00  -  16:00
Wtorek 07:30  -  15:30
Środa 07:30  -  15:30
Czwartek 07:30  -  15:30
Piątek 07:30  -  15:30
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne


Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP

Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Prezydent Miasta Suwałk

Data wytworzenia: 2021-05-13

Wprowadzający: Tomasz Arciszewski

Data modyfikacji: 2022-09-06

Opublikował: Tomasz Arciszewski

Data publikacji: 2021-05-13