Zawieszenie i cofnięcie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego
W przypadku czasowej utraty kontroli nad dowodem osobistym, posiadacz dokumentu może zgłosić zawieszenie certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego. W imieniu posiadacza dowodu osobistego, który nie posiada zdolności do czynności prawnych lub posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia zawieszenia dokonuje rodzic lub opiekun, a także pełnomocnik składający pełnomocnictwo szczególne do dokonania tej czynności.
Zawieszenie następuje na okres nie dłuższy niż 14 dni licząc od dnia dokonania zgłoszenia.
Osobie dokonującej zgłoszenia wydaje się zaświadczenie potwierdzające datę i godzinę dokonania zgłoszenia, w przypadku zgłoszenia dokonanego na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej
(www.gov.pl) zaświadczenie wydaje się na żądanie.
W okresie 14 dni od dnia zgłoszenia zawieszenia, posiadacz dowodu może dokonać cofnięcia zawieszenia na takich samych zasadach jak zgłoszenie zawieszenia.
Załatwienie sprawy przez internet i przydatne linki
Sprawę można załatwić przez internet. Wymagany jest do tego profil zaufany. Szczegóły na stronie gov.pl, link poniżej.
Zgłoszenie lub cofnięcie zgłoszenia zawieszenia swojego dowodu osobistego na stronie gov.pl
Nazwa urzędu: Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Spraw Obywatelskich
Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon: 87 562 80 23, 87 562 80 21
Miejsce przyjmowania dokumentów:
parter, pokój nr 23
Godziny przyjmowania dokumentów:
Poniedziałek 08:00 - 15:30
Wtorek 07:30 - 15:00
Środa 07:30 - 15:00
Czwartek 07:30 - 15:00
Piątek 07:30 - 15:00
Sobota - nieczynne
Niedziela - nieczynne
Klauzula informacyjna w sprawach dot. dowodów osobistych