Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Suwałkach

Kontakt:

ul. Filipowska 20, 16-400 Suwałki

tel.(87) 562-89-70

fax.(87) 562-89-71

www: http://mopr.suwalki.pl/

e-mail: biuro@mopr.suwalki.pl

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Godziny pracy:

Poniedziałek – Piątek w godzinach 7:30 – 15:30

(Dział Świadczeń Rodzinnych w każdy poniedziałek w godzinach 7:30 – 17:00)

(Dział Pomocy Środowiskowej w każdy poniedziałek w godzinach 7:30 – 17:00)

Osoba reprezentująca jednostkę:

Leszek Lewoc - Dyrektor

Skargi i wnioski:

Dyrektor Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach od 10:00 do 16:00. W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem ustawowo wolnym od pracy, Dyrektor przyjmuje interesantów w następnym dniu roboczym w w/w godzinach.

Charakterystyka obiektu /lokalizacja i kontakt do poszczególnych działów/:

Lokalizacja : Suwałki ul. Filipowska 20

1. Dział Pomocy Środowiskowej: Kierownik – Wiesława Szyszko, pokój nr 34, tel. 562-89-92, w tym:

  • Koordynator – Renata Racis, pokój nr 39, tel. 562-89-88
  • Sekcja Pracowników Socjalnych - pokoje nr: 3, 4, 5, 10 tel. 562-89-70
  • Sekcja Świadczeń Środowiskowych - pokoje nr: 20, 33, 39, tel. 562-89-70
  • Sekcja Asysty Rodzinnej - pokój nr 17, tel. 565-28-84

2. Dział Pomocy Instytucjonalnej: Kierownik – Lilianna Zielińska, pokój nr 36, tel. 562-89-70 wew. 643,
w tym:

  • Sekcja Pomocy Instytucjonalnej - pokój nr 29, tel. 562-89-77
  • Sekcja Usług Opiekuńczych - pokój nr 29, tel. 566-42-94
  • Sekcja Obsługi FRON - pokój nr 2, tel. 562-89-84,
  • Sekcja Pracowników Socjalnych – pokój nr 9, tel. 562-89-96

3. Dział Finansowo-Księgowy: Główny Księgowy – Małgorzata Zarzecka, pokój nr 23, tel. 562-89-80

4. Dział Kadr i Administracji: Kierownik – Specjalista HR i BHP – Marta Majewska, pokój nr 28, tel. 565-28-81,
w tym:

  • Sekcja Informatyków – pokój nr 38, tel. 562-89-78

5. Dział Świadczeń Rodzinnych: Kierownik - Maria Kowalewska, pokój nr 16, tel. 562-89-72, w tym:

  • Sekcja Obsługi Klienta – pokoje nr: 12, 14, 16, 19, tel. 562-89-70
  • Sekcja Obsługi Świadczeń – pokój nr 18, tel. 562-89-79
  • Sekcja Dodatków Mieszkaniowych - pokój nr 19, tel. 562-89-76; 565-28-92
  • Obsługa Funduszu Alimentacyjnego – pokój nr 13, tel. 562-89-83

6. Dział Pomocy Kryzysowej: Kierownik – Alicja Romanowska, tel. 565-28-91

7. Dział Pieczy Zastępczej: Kierownik – Marta Żyła, pokój nr 31, tel. 565-28-95, w tym:

  • Sekcja Obsługi Świadczeń – pokój nr 30, tel. 562-89-97
  • Sekcja koordynatorów Rodzinnej Pieczy zastępczej – pokój nr 25, tel. 565-28-82
  • Psycholog, Pedagog – pokój nr 32, tel. 444-06-40
  • Pedagog – pokój nr 30, tel. 562-89-97

8. Specjalista ds. Pozyskiwania Funduszy i Realizacji Projektów -  pokój nr 31, tel. 562-89-70 wew. 894

Lokalizacja : Suwałki ul. Mickiewicza 3

9. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności: Przewodniczący – Bożena Wojdyła, tel. 563-21-80

Lokalizacja : Suwałki ul. Zastawie 38

10. Klub „SENIOR+”: Koordynator – Monika Lipińska,  tel. 511-138-642

Lokalizacja : Suwałki ul. Sportowa 24

11. Ogrzewalnia dla Osób Bezdomnych i Nietrzeźwych: Kierownik – Alicja Romanowska,
tel. 565-28-91; tel. 516-69-46 (Ogrzewalnia)

ZAKRES DZIAŁANIA :

Zakres działania Ośrodka wynika z przepisów:

  • ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
  • ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  • ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego;
  • ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych;
  • ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
  • ustawy z dnia 5 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”;
  • ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
  • ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych;
  • ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
  • ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego;
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
  • ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej;
  • ustawa z dnia 11 lutego 2016 r.  o pomocy państwa w wychowaniu dzieci;
  • ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
  • ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne;
  • ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • ustawy z dnia 4 kwietnia 2016 r. o ustalaniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;
  • ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych;
  • ustawa z dnia 11 września 2015 r. o osobach starszych;
  • ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach;
  • ustawa z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka;
  • ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem";
  • ustawa z dnia 21 listopada 2008 o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków;
  • innych ustaw, w których przypisano zadania ośrodkowi oraz programów.

 PODSTAWOWE ZADANIA DZIAŁALNOŚCI:

  1. Należące do właściwości powiatu:
    • pełnienie funkcji organizatora pieczy zastępczej;
    • wspieranie rodzin zastępczych opieką koordynatora;
    • kierowanie dzieci do placówek opiekuńczo - wychowawczych;
    • pokrywanie kosztów utrzymania dzieci z terenu miasta umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w rodzinach zastępczych na terenie innych powiatów;
    • pomoc pieniężna z tytułu pokrywania kosztów utrzymania dzieci umieszczanych w rodzinach zastępczych;
    • pomoc pieniężna i w naturze usamodzielnianym wychowankom opuszczającym zastępcze formy opieki rodzinnej;
    • prowadzenie mieszkań chronionych;
    • wypłata wynagrodzeń zawodowym rodzinom zastępczym oraz kosztów utrzymania mieszkań;
    • rehabilitacja społeczna i zawodowa (środki PFRON).
  1. Z zakresu administracji rządowej realizowanych przez powiat:
  • obsługa Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności;
  • pomoc cudzoziemcom.
  1. Na szczeblu gminy z zakresu zadań zleconych:
  • specjalistyczne usługi opiekuńcze;
  • świadczenia rodzinne;
  • fundusz alimentacyjny oraz postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych;
  • zasiłek dla opiekuna;
  • ubezpieczenia zdrowotne osób pobierających niektóre świadczenia
  • ustalanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej osób nieubezpieczonych;
  • dodatki energetyczne;
  • ubezpieczenia społeczne osób pobierających niektóre świadczenia rodzinne oraz zasiłek dla opiekuna.
  1. Z zakresu zadań własnych gminy:
  • zasiłki stałe;
  • zasiłki i pomoc w naturze;
  • gorące posiłki, w tym dożywianie dzieci i młodzieży - realizacja programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”;
  • usługi opiekuńcze;
  • schronienie (noclegownia/hostel);
  • sprawienie pogrzebu;
  • ubezpieczenia emerytalno - rentowe;
  • ubezpieczenia zdrowotne osób pobierających zasiłki stałe;
  • kierowanie i odpłatność za pobyt mieszkańców miasta Suwałk w domach pomocy społecznej;
  • wsparcie rodzin pomocą asystenta;
  • pomoc z zakresu interwencji kryzysowej;
  • przewóz osób niepełnosprawnych;
  • prowadzenie ośrodka wsparcia Klub Senior+ z siedzibą w Suwałkach przy ul. Zastawie 38;
  • prowadzenie Ogrzewalni przy ul. Sportowej 24 dla osób bezdomnych i nietrzeźwych.
  1. Inne działania Ośrodka:

Realizacja programów współfinansowanych z Funduszu Pracy, z Funduszu Solidarnościowego, Funduszy Europejskich dla Województwa Podlaskiego, środków rządowych oraz samorządowych, i innych.

Udostępniający: Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Skowrońska

Data wytworzenia: 2016-05-30

Wprowadzający: Andrzej Śmiejkowski

Data wprowadzenia: 2009-01-30

Data modyfikacji: 2025-06-16

Opublikował: Andrzej Śmiejkowski

Data publikacji: 2009-01-30