Zgłoszenie zmiany danych w ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Stowarzyszenie zwykłe składa organowi nadzorującemu, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych takich jak:
nazwa stowarzyszenia zwykłego, jego cel lub cele, teren i środki działania oraz adres siedziby,
imię i nazwisko przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego przez zarząd, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
imię i nazwisko członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
informacje o regulaminie działalności i jego zmianach,
informację o posiadaniu statusu organizacji pożytku publicznego,
informacje o przekształceniu lub rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego,
imię i nazwisko likwidatora stowarzyszenia zwykłego,
informacje o zastosowaniu wobec stowarzyszenia zwykłego środków nadzoru,
załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany.
Stowarzyszenie zwykłe ma obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz członków organu kontroli wewnętrznej.