Obwieszczenie o wszczęciu postępowania ws decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: przebudowie i rozbudowie budynku produkcyjnego dotyczącej pomieszczeń produkcyjnych wraz z budową instalacji zewnętrznej wod.–kan., kd oraz rozbiórką kolidujących instalacji zewnętrznych: eNN, wod. ks. kd. oraz przebudowa i rozbudowa budynku produkcyjnego dotycząca rozładunku i uboju wraz z budową instalacji zewnętrznej ks. kd. oraz rozbiórką kolidujących instalacji zewnętrznych: ks. i kd. oraz budową wiaty gospodarczo-magazynowej dobudowanej do hali produkcyjno-magazynowej, realizowanego na działkach ewidencyjnych nr 32892/13, 82892/30 w obrębie 0008 przy ul. Wojska Polskiego 112 A w Suwałkach.
Suwałki, dnia 20 października 2025r.
OS.6220.59.2025.DK
ZAWIADOMIENIE - OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 61 § 1 i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm. cyt. dalej jako „k.p.a.”) w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) (ustawy ooś),
zawiadamiam strony postępowania
że na wniosek Animex Foods Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, Oddział w Suwałkach, ul. Wojska Polskiego 112A, reprezentowanej przez pełnomocnika Panią Renatę Kuczyńską – Szulcbacher, ul. Noniewicza 85C, 16-400 Suwałki, wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: przebudowie i rozbudowie budynku produkcyjnego dotyczącej pomieszczeń produkcyjnych wraz z budową instalacji zewnętrznej wod.–kan., kd oraz rozbiórką kolidujących instalacji zewnętrznych: eNN, wod. ks. kd. oraz przebudowa i rozbudowa budynku produkcyjnego dotycząca rozładunku i uboju wraz z budową instalacji zewnętrznej ks. kd. oraz rozbiórką kolidujących instalacji zewnętrznych: ks. i kd. oraz budową wiaty gospodarczo-magazynowej dobudowanej do hali produkcyjno-magazynowej, realizowanego na działkach ewidencyjnych nr 32892/13, 82892/30 w obrębie 0008 przy ul. Wojska Polskiego 112 A w Suwałkach.
Wobec powyższego, informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
Przedmiotowe przedsięwzięcie należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w §3 ust. 2 pkt 2 w związku z §3 ust. 1 pkt 54 pkt b, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy ooś, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opiniujacych oraz ewentualnego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Białymstoku i organem właściwym do wydania oceny wodnoprawnej.
Wobec powyższego rozstrzygniecie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.
Zgodnie z art. 41 § 1 kpa, w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu oraz zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Przed wydaniem decyzji strony postępowania mogą zapoznać się z aktami sprawy oraz wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań w tut. Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Suwałkach, telefonicznie (87 562 82 09) lub środkami łączności elektronicznej.
Jednocześnie zawiadamiam, że na czas konieczny do dokonania uzgodnienia, zgodnie z art. 35 § 5 KPA, wstrzymuje się bieg terminów określonych w art. 35 § 3 KPA.
Ponieważ liczba stron w niniejszym postępowaniu przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy ooś oraz art. 49 kpa - niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Suwałki https://bip.um.suwalki.pl/Informacje/ogloszenia_i_informacje/Obwieszczenia_prezydenta/ oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Suwałki (II piętro).
Otrzymują:
- Pani Renata Kuczyńska – Szulcbacher, ul. Noniewicza 85C, 16-400 Suwałki – pełnomocnik,
- Pozostałe strony postępowania z uwagi na ilość przekraczającą 10 osób, zgodnie z ustawą należy powiadomić w drodze obwieszczenia,
- a/a
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Suwałk, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki.
- Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta Suwałki jest Pan Rafał Luto, e-mail: iod@um.suwalki.pl, tel.: 87 562 82-09.
- Przetwarzanie danych osobowych jest dokonywane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Prezydencie Miasta Suwałk – prowadzenia postępowań administracyjnych, w sprawie wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach planowanych przedsięwzięć, na podstawie przepisów ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2024.1112). Podanie danych identyfikujących uczestnika postępowania, umożliwiających jego wszczęcie i prowadzenie, wynika z przepisów z ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2024.572). - W celu określonym w pkt 3 Administrator przetwarza Pana/Pani imię i nazwisko, adres zamieszkania
lub adres o korespondencji, numer działki ewidencyjnej, numer jej księgi wieczystej, charakter stanu władania oraz inne dane (np. nr telefonu lub adres poczty elektronicznej), jeśli zostały
przez Pana/Panią podane. - W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 Pana/Pani imię i nazwisko może być udostępniane innym uczestnikom tych postępowań. Dane osobowe mogą być udostępniane organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą w szczególności strony postępowania, organy biorący udział
w postępowaniu, operator pocztowy Poczta Polska, archiwum państwowe, dane Pani/Pana mogą być udostępniane przez Prezydenta Miasta Suwałk podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 ze zm.) oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - Dane osobowe będą przechowywane przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami archiwalnymi,
m.in. ustawą z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164)
i rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U.2011.14.67 ze zm.). - Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 rozporządzenia),
- sprostowania swoich danych (art.16 rozporządzenia),
- usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania (art. 17 i 18 rozporządzenia),
- żądania przeniesienia danych do innego administratora (art. 20 rozporządzenia),
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 rozporządzenia).
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, zgoda ta może być w każdej chwili wycofana, bez wpływu na zgodność wcześniej wykonywanych czynności przetwarzania.
- W przypadku zbierania danych w inny sposób niż od osoby, której dane dotyczą, źródłem pochodzenia danych osobowych są: wypis z rejestru gruntów lub inny dokument wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków pozwalający na ustalenie stron postępowania, jednostki samorządu terytorialnego, sądy powszechne, lub też pochodzą one ze źródeł publicznie dostępnych, z ksiąg wieczystych albo od innych organów władzy publicznej lub podmiotów wykonujących zadania publiczne
lub działających na zlecenie organów władzy publicznej albo od innych uczestników postępowania. - Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Nie będą podlegać profilowaniu.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi dotyczącej niezgodności przetwarzania przekazanych danych osobowych z RODO do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
