Wymiana prawa jazdy
Kogo dotyczy Wymiana prawa jazdy w przypadku: -zmiany danych umieszczonych w posiadanym prawie jazdy /nie dotyczy zmiany adresu/ -wymiana druków praw jazdy wydanych przed 01 lipca 1999r., -wymiana karty motorowerowej na prawo jazdy kat AM -wymiana prawa jazdy w związku z wygaśnięciem ustawowego terminu ważności Czas realizacji -do 9 dni roboczych -do 30 dni w przypadku gdy poprzednie prawo jazdy wydał inny urząd. W przypadku braków w dokumentacji, w zależności od ich rodzaju, urząd wzywa do ich uzupełnienia. Sprawdź, czy Twoje prawo jazdy jest już do odebrania www.kierowca.pwpw.pl Wymagane dokumenty
Wniosek
Kserokopia prawa jazdy podlegającego wymianie
Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem, jeżeli jest wymagane.
Dowód uiszczenia opłaty za wymianę prawa jazdy.
Dokument tożsamości (do wglądu)
Kolorową fotografię o wymiarach 35 x 45mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzysłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową na zewnętrznym nośniku danych.
Opłaty Opłata za wydanie prawa jazdy: 100 zł.
Tryb odwoławczy Od decyzji odmawiającej wymiany prawa jazdy przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium OdwoławczegoPodstawy prawne
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 sierpnia 2012r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.
Wydział Komunikacji Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki Telefon: 87/5628046 - rejestracja pojazdów, 87/5628042 - prawa jazdy, 87/5628044 – licencje Fax: 87 562-80-98 Godziny przyjmowania dokumentów Poniedziałek 08:00 - 16:00 Wtorek 07:30 - 14:00 Środa 07:30 - 14:00 Czwartek 07:30 - 14:00 Piątek 07:30 - 14:00 Sobota Nieczynne Niedziela Nieczynne
Poniżej udostępnione zostały dokumenty, które można pobrać, wydrukować a następnie wypełnić w wersji papierowej i złożyć w siedzibie Urzędu. Zarejestruj wizytę poprzez rejestrację na stronie: https://bezkolejki.eu/umsuwalki Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP