Uzgadnianie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu

Sytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu uzgadnia się na naradach koordynacyjnych organizowanych przez starostę.
Po otrzymaniu od inwestora lub projektanta dokumentów zawierających propozycję usytuowania projektowanych sieci zamieszczoną na planie sytuacyjnym lub na kopii aktualnej mapy zasadniczej, starosta wyznacza sposób, termin i miejsce przeprowadzenia narady koordynacyjnej, o czym zawiadamia:
1) wnioskodawców;
2) podmioty, które zarządzają sieciami uzbrojenia terenu;
3) wójtów (burmistrzów i prezydentów miast) na terenie których mają być sytuowane projektowane sieci uzbrojenia terenu;
4) inne podmioty, które mogą być zainteresowane rezultatami narady koordynacyjnej, w szczególności zarządzające terenami zamkniętymi, w przypadku sytuowania części projektowanych sieci na tych terenach.

Termin narady koordynacyjnej zostanie wyznaczony po okazaniu dowodu opłaty za uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu. Naradom przewodniczy osoba upoważniona przez starostę.

Efekt załatwienia sprawy
Rezultaty narady koordynacyjnej utrwala się w protokole zawierającym:
1) określenie sposobu przeprowadzenia narady, jej termin i miejsce oraz znak sprawy zgodny z instrukcją kancelaryjną;
2) opis przedmiotu narady;
3) imię i nazwisko oraz inne dane identyfikujące wnioskodawcę;
4) imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe przewodniczącego;
5) imiona i nazwiska uczestników oraz oznaczenie podmiotów, które te osoby reprezentują lub informację o przyczynach uczestnictwa danej osoby w naradzie;
6) stanowiska uczestników narady;
7) informacje o podmiotach wezwanych na naradę, których przedstawiciele nie uczestniczyli w niej;
8) podpisy uczestników narady.
Odpisy protokołu narady koordynacyjnej wydaje się na żądanie zainteresowanego uczestnika.
Na dokumentacji projektowej będącej przedmiotem narady koordynacyjnej zamieszcza się adnotację zawierającą informację, iż dokumentacja była przedmiotem narady koordynacyjnej oraz określenie sposobu przeprowadzenia narady, jej termin i miejsce oraz znak sprawy zgodny z instrukcją kancelaryjną.
Adnotację sporządza przewodniczący narady, potwierdzając ją swoim podpisem.

Kogo dotyczy
Inwestora lub projektanta sieci uzbrojenia terenu

Czas realizacji
Wnioski są rozpatrywane w terminach do 30 dni.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek z dokumentami zawierającymi propozycję usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu

Opłaty
Opłata za uzgodnienie naliczana jest zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101 ze zm.) – tabela nr 16 lp. 6.

Tryb odwoławczy
Na uzgadnianie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu nie przysługuje tryb odwoławczy.
W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną. Od wydanej decyzji administracyjnej stronie służy prawo wniesienia odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku, gdy w wyniku rozpatrzenia odwołania lub ponownego rozpatrzenia sprawy na skutek wyroku sądu administracyjnego wysokość opłaty zostanie zmniejszona, nadpłata podlega zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi.

Podstawy prawne
  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. , poz. 2101 z późn. zm. )
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2014 r. , poz. 917 ) (Dz. U. z 2014 r. , poz. 917 z późn. zm. )
  • Zarządzenie Nr 1324/2014 Prezydenta Miasta Suwałk z dnia 23.07.2014 r.

Urząd, w którym realizowana będzie sprawa

Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon: 87 5628142,87 5628164

Miejsce przyjmowania dokumentów:
I piętro, pokój nr 142

Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00  -  16:00
Wtorek 07:30  -  15:30
Środa 07:30  -  15:30
Czwartek 07:30  -  15:30
Piątek 07:30  -  15:30
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne


Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP

Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Prezydent Miasta Suwałk

Data wytworzenia: 2021-05-12

Wprowadzający: Michał Nowicki

Data modyfikacji: 2021-05-14

Opublikował: Michał Nowicki

Data publikacji: 2021-05-12