Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części

W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia organ nakłada na zgłaszającego, w drodze postanowienia, obowiązek uzupełnienia, w określonym terminie, brakujących dokumentów, a w przypadku ich nieuzupełnienia, wnosi sprzeciw w drodze decyzji.

Efekt załatwienia sprawy:
Zmiana sposobu użytkowania może nastąpić, jeżeli w terminie 30 dni, od dnia doręczenia zgłoszenia, organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji i nie później niż po upływie 2 lat od doręczenia zgłoszenia.

Termin składania dokumentów:
Zgłoszenia należy dokonać przed dokonaniem zmiany sposobu użytkowania

Kogo dotyczy
Każdy zainteresowany

Czas realizacji
30 dni

Wymagane dokumenty
  • Zgłoszenie
  • Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-3)

Opłaty
Opłata skarbowa za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub uwierzytelniona kopia - od każdego pełnomocnictwa (prokury): 17 PLN

Tryb odwoławczy
1. Odwołanie od decyzji (musi być wniesione w terminie 14 dni od daty jej doręczenia) w przypadku, gdy następuje sprzeciw

2. Przesłanie odwołania wraz z aktami sprawy do Wojewody

Podstawy prawne
  • Ustawa z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.)
  • Ustawa z dn. 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz 977 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1335)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1048)

Urząd, w którym realizowana będzie sprawa

Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej
Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon: 87 5628183, 87 5628184, 87 5628182, 87 5628181

Miejsce przyjmowania dokumentów
I piętro, pokoje nr 138, 140

Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00  -  16:00
Wtorek 07:30  -  15:30
Środa 07:30  -  15:30
Czwartek 07:30  -  15:30
Piątek 07:30  -  15:30
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne


Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP

Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Prezydent Miasta Suwałk

Data wytworzenia: 2021-05-12

Wprowadzający: Iwona Gajewska

Data modyfikacji: 2024-02-09

Opublikował: Iwona Gajewska

Data publikacji: 2021-05-12