Zaświadczenie o samodzielności lokalu

Organ stwierdza samodzielność lokalu w formie zaświadczenia na podstawie przedłożonej przez wnioskodawcę dokumentacji.

Lokale wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi zaznacza się na rzucie odpowiednich kondygnacji budynku, a w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym - także na wyrysie z operatu ewidencyjnego; dokumenty te stanowią załącznik do aktu ustanawiającego odrębną własność lokalu

Termin składania dokumentów:
Zależny od indywidualnej potrzeby inwestora

Kogo dotyczy
Każdy zainteresowany

Czas realizacji
7 dni

Wymagane dokumenty
  • Wniosek

Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu (nie dotyczy budownictwa mieszkaniowego, jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego): 17 PLN

Numer konta
22124052111111000049219744
Tytuł płatności
za wydanie zaświadczenia
Dodatkowe informacje
Istnieje możliwość wniesienia opłaty we wpłatomacie w holu głównym Urzędu.

Tryb odwoławczy
Nie dotyczy w przypadku wydania zaświadczenia zgodnie z wnioskiem. W przypadku odmowy wydania zaświadczenia w formie postanowienia służy stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.

Podstawy prawna

 

  • Ustawa z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.)
  • Ustawa z dn. 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz 977 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1335)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
  • Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1048)

 

 


Urząd, w którym realizowana będzie sprawa

Urząd Miejski w Suwałkach
Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej
Adres: ul. Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki
Telefon: 87 5628138, 87 5628181

Miejsce przyjmowania dokumentów
I piętro, pokój nr 138

Godziny przyjmowania dokumentów
Poniedziałek 08:00  -  16:00
Wtorek 07:30  -  15:30
Środa 07:30  -  15:30
Czwartek 07:30  -  15:30
Piątek 07:30  -  15:30
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne


Wypełnione dokumenty można wysłać jako załączniki do pisma ogólnego do urzędu dostępnego w ePAUP

Udostępniający: Urząd Miejski w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Prezydent Miasta Suwałk

Data wytworzenia: 2021-05-13

Wprowadzający: Iwona Gajewska

Data modyfikacji: 2024-02-09

Opublikował: Iwona Gajewska

Data publikacji: 2021-05-13