Projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Armii Krajowej w Suwałkach

UCHWAŁA NR ……….

 

Rady Miejskiej w Suwałkach

…………………..

             w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Armii Krajowej w Suwałkach

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) art. 7 ust.1 i 2 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 121, poz. 1266, z 2005 r. Nr 49, poz. 464; Nr 175, poz. 1462, z 2006 r. Nr 12, poz. 63, z 2007 r. Nr 75, poz. 493, Nr 80, poz. 541, Nr 191, 1374) i art. 20, ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 6, poz. 41 i Nr 141, poz. 1492, z 2005 r. Nr 113, poz. 954, Nr 130, poz. 1087, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 225, poz. 1635, z 2007 r. Nr 127, poz. 880, z 2008 r. Nr 199, poz. 1227, Nr 201, poz. 1237) oraz uchwały nr XXXIX/441/05 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 28 września 2005 r. w sprawie przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania rejonu ulicy Armii Krajowej w Suwałkach - Rada Miejska uchwala, co następuje:

ROZDZIAŁ I
USTALENIA OGÓLNE

1. Po stwierdzeniu zgodności ustaleń ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy miasta Suwałki” uchwalonym uchwałą nr XLVII/378/98 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 18 czerwca 1998 r., zmienionym uchwałą nr XXXVI/342/2001 z dnia 31 stycznia 2001 r. oraz uchwałą nr XVI/135/07 z dnia 31 października 2007 r., zmienionym uchwałą nr XXIV/220/08 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 27 maja 2008 r. i uchwałą nr XXXI/294/08 z dnia 30 grudnia 2008 r.,uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Armii Krajowej w Suwałkach.

Plan obejmuje obszar o powierzchni około 148,69 ha ograniczony ulicami: Gen. K. Pułaskiego, Armii Krajowej, M. Reja, a od północy drogą gruntową, w granicach określonych na rysunku planu w skali 1:1000, stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

Na podstawie decyzji Marszałka Województwa znak: DMG.III.7230-56/08 z dnia 17 września 2008 r. przeznacza się na cele nierolnicze i nieleśne 1,6714 ha gruntów rolnych sklasyfikowanych jako:

1,5129 ha gruntów klasy RIVb;

0,0514 ha gruntów klasy S-RIVb;

0,1071 ha gruntów klasy B-RIVb.

Przeznacza się na cele nierolnicze i nieleśne 89,4255 ha gruntów rolnych wytworzonych z gleb pochodzenia mineralnego w tym:

1,1372 ha nieużytków;

16,125 ha gruntów klasy RV;

0,3607 ha gruntów klasy B-RV;

0,3331 ha gruntów klasy S-RV;

68,500 ha gruntów klasy RVI;

0,0193 ha gruntów klasy B-RVI;

0,2155 ha gruntów klasy PsV;

2,3378 ha gruntów klasy PsVI;

0,2234 ha gruntów klasy B-PsVI.

1. Plan składa się z następujących części podlegających uchwaleniu i opublikowaniu:

ustaleń stanowiących treść niniejszej uchwały;

rysunku planu w skali 1:1000, stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały;

stwierdzenia zgodności planu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały;

rozstrzygnięcia o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu planu, stanowiącego załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały;

rozstrzygnięcia o sposobie realizacji, zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, stanowiącego załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały.

Dokumentacja planu składa się z następujących elementów niepodlegających uchwaleniu i publikacji:

oceny i analizy stanu istniejącego obszaru opracowania na lata 2005 - 2007 w zakresie rejestru wniosków i decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz rejestru pozwoleń na budowę;

opracowania ekofizjograficznego;

prognozy skutków oddziaływania planu na środowisko przyrodnicze;

prognozy skutków finansowych uchwalenia planu;

ideogramu uzbrojenia terenu w skali 1:1000.

Celem sporządzenia niniejszego planu jest:

stworzenie podstawy prawnej do podejmowania i realizacji działań inwestycyjnych w tym rejonie miasta;

uwzględnienie zadań publicznych;

pozyskiwanie nowych terenów budowlanych na potrzeby rozmieszczenia obiektów handlowo – usługowych, w tym wielkopowierzchniowych obiektów handlowo – usługowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m² i zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z obsługującą infrastrukturą techniczną;

ustalenie przeznaczenia i zasad zabudowy lub zakazu zabudowy dla poszczególnych terenów wydzielonych planem;

ustalenie zasad prowadzenia ciągów komunikacyjnych i dojazdów do poszczególnych nieruchomości;

przeanalizowanie możliwości i ustalenie zasad wyposażenia nieruchomości w infrastrukturę techniczną.

1. Następujące oznaczenia graficzne na rysunku planu są obowiązującymi ustaleniami planu:

granice terenu objętego planem ;

przeznaczenie terenów;

linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;

nieprzekraczalne linie zabudowy - w odniesieniu do nowych budynków lub nowych części budynków rozbudowanych;

zasady podziału wewnętrznego terenów;

klasyfikacja techniczno - funkcjonalna ulic.

Następujące oznaczenia graficzne na rysunku planu są ustaleniami postulowanymi:

parametry techniczne ulic takie jak szerokości: jezdni, chodników, ścieżek rowerowych, są podane jako przykładowe i mogą być na etapie projektów budowlanych korygowane w granicach pasa drogowego;

pokazany na rysunku planu przebieg linii podziału wewnętrznego pokazuje zasadę podziału terenów na wydzielone odrębne nieruchomości i powinien być traktowany jako wytyczne do projektowania na etapie projektu budowlanego a nie jako obowiązujący przebieg granic nieruchomości w terenie;

lokalizacja wjazdów;

przebieg ciągu pieszo- jezdno-rowerowego - do uściślenia w projektach budowlanych inwestycji.

Oznaczenia liniowe projektowanych sieciowych urządzeń infrastruktury technicznej wskazują ich orientacyjny przebieg i są do uściślenia w projektach technicznych inwestycji.

1. Przedmiotem ustaleń planu są:

tereny komunikacji publicznej, oznaczone na rysunku planu symbolami: 1KD, 2KD, 3KD, 4KD, 5KD, 6KD, 7KD, 8KD, 9KD;

teren handlowo - usługowy o powierzchni sprzedaży do 2000 m², oznaczony na rysunku planu symbolem 11UC;

teren handlowo - usługowy w tym wielkopowierzchniowe obiekty handlowo – usługowe o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m², oznaczony na rysunku planu symbolem 12UC;

tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, oznaczone na rysunku planu symbolami: 13MW, 14MW;

tereny rolnicze z alternatywną lokalizacją drogi ekspresowej, oznaczone na rysunku planu symbolami: 10R/KD, 15R/KD, 17R/KD;

teren rolniczy, proponowany do objęcia ochroną jako użytek ekologiczny oznaczony na rysunku planu symbolem 16R/UE;

ciąg pieszo - jezdno - rowerowy.

Na terenach, o których mowa w ust. 1, ustala się przeznaczenie podstawowe, przeznaczenie dopuszczalne oraz warunki jego dopuszczenia.

Tereny, o których mowa w ust 2, mogą być w całości wykorzystane na cele zgodne z ich podstawowym przeznaczeniem lub częściowo na cele przeznaczenia podstawowego i dopuszczalnego, na zasadach ustalonych w odrębnych przepisach.

Tereny określone symbolami: 1KD, 2KD, 3KD, 4KD, 5KD, 6KD, 7KD, 8KD, 9KD oraz ciąg pieszo- jezdno - rowerowy, przeznaczone są na cele publiczne i w wyniku realizacji planu powinny stać się własnością komunalną lub Skarbu Państwa.

Plan dopuszcza korzystanie z nieruchomości w dotychczasowy sposób: remonty, przebudowy, rozbudowy, nadbudowy obiektów istniejących, pod warunkiem, że zmiany powstałe w wyniku tych przedsięwzięć nie uniemożliwią realizacji określonego planem przeznaczenia terenu.

Plan dopuszcza korzystanie z indywidualnych i publicznych wjazdów z dróg publicznych do poszczególnych działek zabudowanych, w przypadku braku możliwości innego dojazdu i za zgodą zarządcy dróg.

1. Teren objęty opracowaniem planu miejscowego nie jest objęty ochroną konserwatorską, nie występują na nim obiekty zabytkowe i obiekty dóbr kultury współczesnej.

Na całym terenie objętym planem, w trakcie wykonania jakichkolwiek robót ziemnych, w przypadku odkrycia przedmiotów, co do których istnieje przypuszczenie, iż są zabytkiem, inwestor i wykonawca robót są zabowiązani wstrzymać prace i zawiadomić o tym fakcie właściwy Urząd Ochrony Zabytków.

Ilekroć w przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:

planie – należy przez to rozumieć ustalenia planu, o którym mowa w § 1 uchwały, o ile z treści przepisu nie wynika inaczej;

uchwale – należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Miejskiej w Suwałkach, o ile z treści przepisu nie wynika inaczej;

rysunku planu – należy przez to rozumieć rysunek planu w skali 1:1000, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały;

terenie – należy przez to rozumieć teren o określonym rodzaju przeznaczenia podstawowego lub dopuszczalnego wyznaczonym na rysunku planu liniami rozgraniczającymi i oznaczony symbolem opisanym w tekście planu;

obszarze – należy przez to rozumieć więcej niż jeden teren wyznaczony na rysunku planu;

symbolu przeznaczenia terenu – należy przez to rozumieć numeryczne i literowe oznaczenie poszczególnych terenów określające ich przeznaczenie podstawowe lub uzupełniające;

linii rozgraniczającej – należy przez to rozumieć linię wyznaczoną na rysunku planu wydzielającą tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;

nieprzekraczalnej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię, której nie może przekroczyć ściana ( lico) budynku w kierunku ulicy, sąsiedniego terenu lub sąsiedniej działki z zastrzeżeniem § 9 pkt. 3;

przeznaczeniu podstawowym – należy przez to rozumieć planowany rodzaj użytkowania działki lub obszaru, zgodnie z ustaleniami szczegółowymi, który przeważa lub powinien przeważać na określonej działce lub w obszarze wydzielonym liniami rozgraniczającymi, wraz z elementami zagospodarowania uzupełniającego i towarzyszącego, związanymi bezpośrednio z funkcją obszaru;

przeznaczeniu dopuszczalnym – należy przez to rozumieć planowany rodzaj użytkowania działki lub obszaru, zgodnie z ustaleniami szczegółowymi, inny niż podstawowe przeznaczenie obszaru, który uzupełnia przeznaczenie podstawowe i z nim nie koliduje oraz nie koliduje z innym przeznaczeniem dopuszczalnym zrealizowanym na określonej działce lub danym obszarze, na zasadach określonych w ustaleniach szczegółowych;

przeznaczeniu tymczasowym – należy przez to rozumieć przeznaczenie inne niż podstawowe, które może występować w wyznaczonym terenie w ograniczonym czasie, określonym w decyzji administracyjnej, na podstawie niniejszego planu oraz przepisów szczególnych;

powierzchni zabudowanej działki – należy przez to rozumieć powierzchnię zabudowy budynku lub budynków łącznie z nawierzchniami utwardzonymi dojść i dojazdów, parkingów i placów gospodarczych;

zasadach wyposażenia w urządzenia sieciowe lub uzbrojenia technicznego – należy przez to rozumieć zasady: doprowadzenia energii elektrycznej, zaopatrzenia w wodę, odprowadzenia ścieków i wód opadowych, telekomunikacji oraz sposobu ogrzewania obiektów;

usługach nieuciążliwych – należy przez to rozumieć takie usługi, których uciążliwość określona na podstawie obowiązujących przepisów nie wykracza poza granice działki inwestora;

usługach towarzyszących – należy przez to rozumieć usługi nie kolidujące z prawidłowym funkcjonowaniem obiektu przeznaczenia podstawowego;

urządzeniach służących utrzymaniu porządku – należy przez to rozumieć: śmietniki, trzepaki, ogrodzenia i osłony wraz z zielenią izolacyjną;

zorganizowanej działalności inwestycyjnej – należy przez to rozumieć, że na wskazanym terenie może odbywać się tylko kompleksowa realizacja zamierzenia inwestycyjnego przez jednego lub zespół inwestorów;

urządzeniu pomocniczym – należy przez to rozumieć: wyposażenie techniczne dróg, miejsca parkingowe a także ekrany akustyczne, oznakowanie służące organizacji ruchu drogowego, urządzenia ochrony przeciwpożarowej i obrony cywilnej, urządzenia służące informacji o terenie, monitoringu, a także ogólnodostępny automat telefoniczny;

drodze lub pasie drogowym – należy przez to rozumieć: wydzielony pas terenu, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów oraz ruchu pieszych wraz z leżącymi w jego ciągu obiektami inżynierskimi, placami, zatokami postojowymi, oraz znajdującymi się w wydzielonym pasie terenu chodnikami, ścieżkami rowerowymi, drogami zbiorczymi, drzewami i krzewami oraz urządzeniami technicznymi związanymi z prowadzeniem i zabezpieczeniem ruchu;

powierzchni terenu biologicznie czynnej – należy przez to rozumieć grunt rodzimy pokryty roślinnością oraz wodą powierzchniową na działce budowlanej, a także 50% sumy powierzchni tarasów i stropodachów urządzonych jako stałe trawniki lub kwietniki, na podłożu zapewniającym ich naturalną wegetację, o powierzchni nie mniejszej niż 10m²;

zieleni towarzyszącej – należy przez to rozumieć zieleń urządzoną, towarzyszącą zabudowie lub ciągom komunikacyjnym i parkingom, spełniającą funkcje estetyczne;

zieleni izolacyjnej – należy przez to rozumieć zieleń niską i wysoką komponowaną pod kątem izolacji akustycznej, widokowej oraz kształtowania krajobrazu.

ROZDZIAŁ II

USTALENIA DOTYCZĄCE OCHRONY ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO I ZDROWIA LUDZI

W celu zminimalizowania negatywnego oddziaływania na środowisko przyrodnicze inwestycji przewidzianych w planie ustala się:

nakaz przestrzegania wymogów i zaleceń dotyczących zagospodarowania obszarów wyróżnionych w planie;

zakaz powstania obiektów budowlanych nie spełniających wymogów zawartych w niniejszych przepisach;

zakaz lokalizacji wolnostojących wież i masztów telefonii komórkowej, radiokomunikacyjnych, radionawigacyjnych i radiolokacyjnych;

zakaz stosowania technologii niebezpiecznych dla środowiska;

zakaz składowania wszelkich odpadów;

zakaz lokalizowania nowych zakładów przemysłowych, siedlisk rolniczych i ferm chowu zwierząt;

zakaz wydobywania kruszywa;

nakaz odprowadzania ścieków socjalno - bytowych systemem zbiorczym do kanalizacji miejskiej;

nakaz wykonywania placów manewrowych i parkingów jako powierzchni szczelnych z odprowadzeniem wód opadowych do kanalizacji deszczowej, po ich wstęnym podczyszczeniu w urządzeniach podczyszczających, zgodnie z przepisami szczególnymi;

nakaz przestrzegania emisji zanieczyszczeń powietrza wynikających z przepisów szczególnych;

nakaz przestrzegania dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku określonych w przepisach szczególnych;

nakaz zachowania w maksymalnym stopniu istniejącego drzewostanu, prowadzenie nasadzeń oraz działań pielęgnacyjnych i rekultywacyjnych drzewostanu;

zaleca się wprowadzenie zieleni wokół nowo powstałych obiektów, tworzenie zieleni izolacyjnej wzdłuż ciągów komunikacyjnych i parkingów;

rodzaj świadczonych usług i handlu w granicach planu nie może negatywnie oddziaływać na warunki zamieszkania;

stosownie do potrzeb stosować urządzenia ochrony przed hałasem np.: ekrany akustyczne dla terenów zabudowy mieszkaniowej sąsiadującej z drogami;

w zakresie uregulowania spraw związanych z gospodarką wodno – ściekową należy zastosować rozwiązania techniczne umożliwiające spełnienie wymagań przepisów szczególnych z zakresu ochrony wód.

ROZDZIAŁ III
USTALENIA DOTYCZĄCE TERENÓW WYROŻNIONYCH W PLANIE

Ustala się następujące ogólne warunki i zasady zagospodarowania terenu:

projektowaną inwestycję realizować zgodnie z warunkami technicznymi określonymi w przepisach szczególnych;

ustalone na rysunku planu nieprzekraczalne linie zabudowy odnoszą się do nowych i rozbudowanych inwestycji, poza wymienionymi w pkt 3; obiekty istniejące nie przeznaczone do rozbiórki mogą funkcjonować, być remontowane i modernizowane w dotychczasowych granicach, o ile niemożliwe jest zastosowanie linii zabudowy określonych w niniejszej uchwale;

ustalone na rysunku planu nieprzekraczalne linie zabudowy nie dotyczą:

dociepleń istniejących budynków;

urządzeń reklamowych, urządzeń infrastruktury technicznej, stacji transformatorowych, urządzeń telekomunikacyjnych, urządzeń pomocniczych;

przedsionków, wiatrołapów, zadaszeń;

nadbudowy istniejących budynków oraz przebudowy poddaszy;

elementów zewnętrznych budynków takich jak: tarasy, balkony, wykusze, loggie, gzymsy, podpory i słupy, schody wyrównawcze, pochylnie, podesty, okapy, żaluzje zewnętrzne;

wolnostojących portierni, obiektów małej architektury, parkingów;

obiektów tymczasowych, o ile ustalenia planu dopuszczają lokalizację takich obiektów na określonym terenie.

dopuszcza się lokalizowanie obiektów na granicy działek pod warunkiem sąsiadowania z podobnym obiektem istniejącym lub projektowanym na działce przyległej;

dopuszcza się łączenie działek budowlanych w ramach jednej własności pod zagospodarowanie przez jednego inwestora celem uzyskania korzystniejszych warunków użytkowych;

w przypadku lokalizowania zabudowy na granicy nieruchomości, w sytuacji gdy nie występuje podobna zabudowa na działce sąsiedniej, wymagane jest zachowanie obowiązujących warunków technicznych określonych w przepisach szczególnych i uzyskanie zgody właściciela tej nieruchomości;

należy zagospodarować zielenią tereny nie przeznaczone pod komunikację i wolne od zabudowy, zapewnić zieleń towarzyszącą stosownie do powierzchni działki budowlanej;

przy realizacji układu drogowego należy wprowadzić urządzenia umożliwiające poruszanie się osób niepełnosprawnych (obniżenia krawężników przy przejściach pieszych, wydzielone miejsca postojowe i inne);

zasięg przestrzennej uciążliwości działalności związanej z lokalizacją inwestycji nie może wykraczać poza granice własnej działki;

w ramach tymczasowego zagospodarowania dopuszcza się użytkowanie terenów rolniczych bez prawa zabudowy i zmiany w sposobie zagospodarowania terenu.

§ 10. Wymagania wynikające z potrzeb kształtowania terenów publicznych, o których mowa w § 5 ust. 4:

w liniach rozgraniczających dróg publicznych, dopuszcza się lokalizowanie obiektów małej architektury, nośników reklamowych, urządzeń infrastruktury technicznej, urządzeń pomocniczych i zieleni;

w zakresie obiektów małej architektury dopuszcza się lokalizowanie słupów informacyjnych, wiat przystankowych, pojemników na zieleń ozdobną, koszy na śmieci, ławek, latarni i innych elementów w oparciu o stosowanie systemów ujednoliconych;

w liniach rozgraniczających dróg publicznych jako obiekty towarzyszące przystankom komunikacji autobusowej w uzgodnieniu z zarządcami tych terenów dopuszcza się lokalizowanie obiektów takich jak: kiosk prowadzący handel detaliczny, obiekt usługowo - handlowy o powierzchni zabudowy nie przekraczającej 35m² i wysokości do 6,0 m, budki telefoniczne, itp.;

w zakresie zieleni ustala się nakaz wprowadzenia nasadzeń zieleni niskiej i wysokiej jako towarzyszącej ulicom;

dopuszcza się wykorzystanie obiektów przystanków komunikacji zbiorowej jako nośników reklamowych;

nakaz stosowania wyłącznie ujednoliconego systemu oznakowania ulic i ujednoliconej formy przystanków komunikacji zbiorczej.

1. Ustala się następujące wskaźniki i zasady zabezpieczenia miejsc postojowych:

we wszystkich ulicach klasy Z - zbiorczych i lokalnych – L, należy zabezpieczyć zatoki postojowe bezpośrednio przyległe do jezdni z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych;

na każde 50 miejsc parkingowych należy zapewnić przynajmniej jedno stanowisko dla osób niepełnosprawnych;

na każde 500 m² powierzchni sprzedaży należy zapewnić miejsca postojowe w ilości minimum 1 stojak dla rowerów.

Minimalną ilość miejsc postojowych należy przewidywać według poniższych wskaźników:

1 miejsce parkingowe /70 m2 pow. użytkowej – dla obiektów biurowych;

1 miejsce parkingowe /50 m2 pow. użytkowej – dla obiektów handlowych i usługowych ( do bilansu nie wlicza się powierzchni użytkowej zapleczy socjalnych, magazynów i komunikacji wewnętrznej budynków);

1 miejsce parkingowe/ 100 m2 pow. wystawienniczej lub handlu hurtowego;

1 miejsce parkingowe/ 27 m2 pow. sprzedażowej;

1 stanowisko /10 miejsc konsumpcyjnych;

1 miejsce postojowe /1 lokal mieszkalny.

ROZDZIAŁ IV
USTALENIA DOTYCZĄCE OBSŁUGI PRZEZ INFRASTRUKTURĘ TECHNICZNĄ

Ustala się następujące zasady zasilania w energię elektryczną:

zasilanie w energię elektryczną odbiorców odbywać się będzie ze stacji 110/20 kV Suwałki „Piaskowa” i „Hańcza” za pośrednictwem istniejących i projektowanych linii średniego napięcia 20kV oraz w oparciu o projektowane i istniejące stacje transformatorowe SN/nn (20/0,4 kV); bezpośrednia obsługa odbiorców odbywać się będzie projektowanymi i istniejącymi liniami niskiego napięcia oraz przyłączami napowietrznymi i kablowymi;

ustala się dla linii 110 kV techniczną strefę ochronną wynoszącą ok. 40 m (ok. 20 m od osi linii), w której zabroniona jest lokalizacja budynków przeznaczonych na stały pobyt ludzi lub zwierząt, dokładny obszar ograniczonego użytkowania i sposób jego zagospodarowania zostanie wyznaczony zgodnie z przepisami szczególnymi;

dopuszcza się budowę stacji transformatorowych SN/nn na wszystkich obszarach;

projektowane stacje transformatorowe 20/0,4 kV zasilające jednego odbiorcęnależy lokalizować na jego działce, natomiast stacje służące do zasilania kilku odbiorców – na działkach wydzielonych, powyższe należy uwzględnić przy opracowywaniu projektów zagospodarowania działek, przewidzieć dojazdy do stacji transformatorowych;

nie wskazuje się konkretnej lokalizacji stacji transformatorowych SN/nn; stacje winny być realizowane zgodnie z potrzebami inwestora w ramach działki inwestora z zapewnionym dojazdem z drogi publicznej; dokładną lokalizację stacji należy określić w projekcie budowlanym;

wszystkie obiekty muszą być podłączone do sieci elektroenergetycznej i posiadać przyłącze elektroenergetyczne umożliwiające pobór energii elektrycznej w stopniu wystarczającym dla obsługi funkcji i sposobu zagospodarowania;

sieci elektroenergetyczne, stacje transformatorowe iprzyłącza realizować zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez administratora sieci elektroenergetycznej;

projektowane oświetlenie uliczne i innych terenów publicznych realizować jako wydzieloną sieć kablową zintegrowaną z istniejącym miejskim systemem oświetleniowym przede wszystkim w zakresie zaciemniania i wygaszania w okresie podwyższonej obronności Państwa;

trasy projektowanych linii elektroenergetycznych należy ustalić w projekcie budowlanym, zgodnie z przepisami szczególnymi;

trasy adaptowanych w planie istniejących urządzeń elektrycznych mogą ulec zmianie w wyniku ich modernizacji;

urządzenia elektryczne kolidujące z projektowaną zabudową dostosować do projektowanego zagospodarowania przestrzennego i przebudować zgodnie z warunkami wydanymi przez administratora sieci;

wszystkie linie elektroenergetyczne realizować jako kablowe podziemne;

projektowane sieci elektroenergetyczne realizować zgodnie z ideogramem branżowym.

Ustala się następujące zasady obsługi telekomunikacyjnej:

obsługę telekomunikacyjną należy rozwiązać w oparciu o istniejące i projektowane sieci telefoniczne;

sieci telefoniczne realizować w oparciu o linie kanalizacji telefonicznej i kable doziemne;

przyłącza do poszczególnych budynków wykonać zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez administratora sieci;

urządzenia telekomunikacyjne kolidujące z projektowaną zabudową dostosować do projektowanego zagospodarowania przestrzennego i przebudować zgodnie z warunkami wydanymi przez administratora sieci;

projektowaną sieć telekomunikacyjną należy realizować zgodnie z ideogramem branżowym.

Ustala się następujące zasady zaopatrzenia w wodę:

pobór wody dla potrzeb socjalno - bytowych i przeciwpożarowych należy realizować z istniejących miejskich sieci wodociągowych;

do budowy przewodów rozdzielczych należy rezerwować pasy terenu w obrębie linii rozgraniczających ciągów komunikacyjnych;

w ulicach lokalnych i dojazdowych sieć wodociągową wyposażyć w hydranty uliczne spełniające wymagania według przepisów szczególnych;

zaopatrzenie w wodę dla potrzeb obiektów należy realizować zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez administratora sieci miejskich;

projektowaną sieć realizować zgodnie z ideogramem branżowym.

Ustala się następujące zasady w zakresie realizacji kanalizacji sanitarnej:

odprowadzenie ścieków sanitarnych z projektowanej i istniejącej zabudowy planuje się wyłącznie do kanalizacji miejskiej;

dla zabudowy zagrodowej na terenach rolniczych 10R/KD, 15R/KD, 17R/KD adaptuje się istniejące rozwiązania polegające na gromadzeniu ścieków w szczelnych zbiornikach jako rozwiązanie tymczasowe (maksymalnie do 2015 roku). Jako rozwiązanie docelowe dla tych terenów przyjmuje się rozwiązanie gospodarki ściekowej poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków;

przepompownie ścieków należy traktować jak urządzenia liniowe, które można lokalizować na dowolnym terenie przy zachowaniu przepisów szczególnych;

kanały sanitarne jak również przyłącza muszą być wykonane w technologii zapewniającej szczelność;

kanały sanitarne należy układać w liniach rozgraniczających istniejących i projektowanych ciągów komunikacyjnych;

przyłącza poszczególnych obiektów należy realizować zgodnie z warunkami technicznymi, wydanymi przez administratora sieci miejskich;

projektowaną sieć lokalną realizować zgodnie z ideogramem branżowym.

Ustala się następujące zasady w zakresie realizacji kanalizacji deszczowej:

adaptuje się istniejącą kanalizację deszczową w ulicy Armii Krajowej, M. Reja i Gen. K. Pułaskiego;

dla potrzeb nowych terenów inwestycyjnych projektuje się kanalizację deszczową w ulicach istniejących oraz ulicach nowoprojektowanych;

z dróg o przekroju ulicznym i placów utwardzonych wody opadowe należy odprowadzać do istniejącej lub projektowanej kanalizacji deszczowej;

jako rozwiązanie podstawowe przyjmuje się usytuowanie kanałów deszczowych w liniach rozgraniczających ciągi komunikacyjne;

kanały i przyłącza muszą być realizowane w technologii zapewniającej szczelność, a tym samym uniemożliwienia oddziaływania na wody gruntowe;

jakość odprowadzanych ścieków do odbiornika musi odpowiadać wymogom przepisów szczególnych;

przyłącza poszczególnych obiektów należy realizować zgodnie z warunkami technicznymi, wydanymi przez administratora sieci miejskich;

projektowaną sieć lokalną realizować zgodnie z ideogramem branżowym.

Ustala się następujące zasady w zakresie zaopatrzenia w ciepło:

jako rozwiązanie podstawowe przyjmuje się zaopatrzenie w ciepło wszystkich nowych budynków z miejskiej sieci ciepłowniczej lub z indywidualnych źródeł ciepła, nie emitujących zanieczyszczeń (energia elektryczna, słoneczna);

po doprowadzeniu do miasta gazu ziemnego dopuszcza się realizację kotłowni gazowych;

zaopatrzenie w ciepło terenów budowlanych objętych planem przewiduje się z sieci cieplnej magistralnej biegnącej w ulicy Armii Krajowej;

zakazuje się zabudowy sieci cieplnych oraz terenów w odległości 2,0 m od krawędzi sieci preizolowanej lub kanału ciepłowniczego;

przyłącza poszczególnych obiektów do sieci cieplnej, należy realizować zgodnie z warunkami technicznymi, wydanymi przez administratora sieci;

dla zabudowy zagrodowej na terenach rolnniczych 10R/KD, 15R/KD, 17R/KD adaptuje się istniejące rozwiązania polegające na zaopatrzeniu w ciepło z indywidualnych źródeł ciepła, spełniających wymagania przepisów szczególnych w zakresie emisji zanieczyszczeń do powietrza.

Ustala się następujące zasady w zakresie realizacji zaopatrzenia w gaz:

zaopatrzenie w gaz poszczególnych budynków przewiduje się docelowo z miejskiego systemu sieci gazowej po doprowadzeniu gazu ziemnego do miasta Suwałki;

w ciągach projektowanych ulic, w chodnikach lub pasie zieleni należy pozostawić rezerwę terenu pod lokalizację przyszłych gazociągów z uwzględnieniem wymogów zawartych w przepisach szczególnych;

przyłącza poszczególnych obiektów należy realizować zgodnie z warunkami technicznymi, wydanymi przez administratora sieci;

projektowaną sieć lokalną przedstawiono na ideogramie branżowym;

dopuszcza się ustalenie przebiegu trasy sieci gazowej wg innych tras niż wskazane w ideogramie, w zależności od indywidualnych warunków technicznych inwestorów;

przy scalaniu lub podziale nieruchomości gruntowych lub działek objętych planem przewidzieć dostępność do infrastruktury technicznej.

Ustala się następujące zasady dotyczące gospodarki odpadami:

wymóg składowania, zagospodarowania lub utylizacji odpadów, stosownie do ich charakteru w kompostowni miejskiej na warunkach określonych przez gminę i w przepisach szczególnych;

na działkach budowlanych należy przewidzieć miejsca na pojemniki służące do czasowego gromadzenia odpadów stałych z uwzględnieniem możliwości ich segregacji;

dopuszcza się realizację zbiorczych pojemników umożliwiających selektywną zbiórkę odpadów obsługujących zespół działek budowlanych.

Ustala się następujące ogólne zasady w zakresie realizacji systemu zaopatrzenia w media:

realizacje sieci infrastruktury technicznej są inwestycjami celu publicznego;

system zaopatrzenia w media wymaga wykorzystania, rozbudowy i ewentualnej przebudowy istniejących sieci;

budowa, przebudowa oraz podłączenie do sieci infrastruktury technicznej są możliwe na podstawie niniejszego planu i w oparciu o warunki techniczne wydane przez administratorów sieci;

przebieg i usytuowanie sieci i urządzeń infrastruktury technicznej należy ustalić w projekcie budowlanym, zgodnie z przepisami szczególnymi;

proponowane trasy uzbrojenia przedstawione na ideogramie należy traktować jako orientacyjne i mogą one ulec zmianie na etapie projektów budowlanych;

dopuszcza się przebudowę i modernizację istniejących urządzeń infrastruktury technicznej wynikającą z zaspokojenia zapotrzebowania na media, utrzymania ich w należytym stanie techniczno-użytkowym oraz zastosowania nowych technologii i form usprawniających przesył;

dopuszcza się budowę i eksploatację innych sieci i urządzeń technicznych nie wymienionych w tekście uchwały pod warunkiem spełnienia wymagań zawartych w przepisach szczególnych niniejszego planu;

przy scalaniu lub podziale nieruchomości gruntowych lub działek objętych planem przewidzieć dostępność do infrastruktury technicznej;

sieci, jako inwestycje celu publicznego chronić przed zabudową;

zakazuje się zabudowy terenów przeznaczonych pod lokalizację sieci infrastruktury technicznej;

dopuszcza się utrzymanie istniejącej infrastruktury ogólnomiejskiej zlokalizowanej niezgodnej z ustalaniami planu lub oznaczonej na rysunku planu jako przeznaczonej do przebudowy, do czasu jej wyeksploatowania („śmierci technicznej”).

ROZDZIAŁ V
USTALENIA SZCZEGÓŁOWE DLA TERENÓW WYRÓŻNIONYCH W PLANIE

1. Ustala się linie rozgraniczające Obwodnicy Suwałk w ciągu drogi krajowej nr S 8 wyznaczające pas drogi publicznej klasy “S” Ekspresowej, o szerokości w liniach rozgraniczających w obrębie granicy opracowania 100,00 ÷ 140,00 m o powierzchni ok. 18,17 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 1KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 1KD należy zrealizować docelowo:

dwie jezdnie o szerokości po 7,00 m z pasem rozdziału szerokości 5,00 ÷ 7,00 m;

drogę serwisową jako element obwodnicy w przekroju normalnym półulicznym, należy zrealizować wykonując jezdnię o szerokości 6,00 m z przyległym bezpośrednio do niej jednostronnym chodnikiem od strony osiedla;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

uzbrojenie techniczne.

Dla ulicy 1KD klasy „S” ustala się następujące parametry:

droga klasy S powinna mieć powiązania z drogami klasy GP i G poprzez węzły dwupoziomowe z ograniczeniami wynikającymi z zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, a odstępy między węzłami w odległości nie mniejszej niż 5 km, dopuszcza się wyjątkowo odstępy między węzłami nie mniejsze niż 3 km;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

skrzyżowanie z ulicą Gen. K. Pułaskiego 2KD (krajowa nr 8) projektuje się jako węzeł dwupoziomowy „Szwajcaria”; skrzyżowanie z ul. Reja projektuje się jako przejazd dwupoziomowy; skrzyżowanie drogi serwisowej z ulicami oznaczonymi na rysunku planu symbolami 8KD i 9KD projektuje się jako zwykłe.

1. Ustala się linie rozgraniczające ul. Gen. K. Pułaskiego w ciągu drogi krajowej nr S 8 wyznaczające pas drogi publicznej klasy “G” Główna, o szerokości w liniach rozgraniczających w obrębie granicy opracowania 36,00 ÷ 50,00 m, o powierzchni ok. 6,76 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 2KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 2KD należy zrealizować docelowo:

dwie jezdnie o szerokości po 7,00 m z pasem rozdziału szerokości 6,00 m;

obustronne ścieżki rowerowe dwukierunkowe szerokości nie mniejszej niż 2,00 m oddzielone od jezdni pasem zieleni szerokości nie mniejszej niż 5,00 m;

obustronne chodniki przyległe do ścieżek rowerowych;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

uzbrojenie techniczne.

Należy ograniczyć obsługę terenów przyległych.
Dla ulicy 2KD klasy „G” ustala się następujące parametry:

droga klasy G powinna mieć powiązania z drogami wszystkich klas z ograniczeniami wynikającymi z zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, a odstępy między skrzyżowaniami z nowoprojektowanymi ulicami nie mniejsze niż 400 m. nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

skrzyżowanie z projektowaną obwodnicą Suwałk jako węzeł dwupoziomowy. „Szwajcaria”; skrzyżowanie z ul. Armii Krajowej jako skanalizowane z wyspą centralną projektuje się jako skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną; skrzyżowanie z ulicą oznaczoną na rysunku planu symbolem 5KD projektuje się jako skanalizowane z wyspą centralną typu „średnie rondo”.

1. Ustala się linie rozgraniczające ul. Armii Krajowej w ciągu drogi gminnej nr 1251B wyznaczające pas drogi publicznej klasy “G” Główna, o szerokości w liniach rozgraniczających w obrębie granicy opracowania 40,00 ÷ 86,00m, a lokalnie w sąsiedztwie skrzyżowań do 130,00m wg rys. planu, o powierzchni ok. 4,16 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 3KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 3KD należy zrealizować docelowo:

dwie jezdnie o szerokości po 7,00 m z pasem rozdziału szerokości 6,00 m;

obustronne ścieżki rowerowe dwukierunkowe szerokości nie mniejszej niż 2,00 m oddzielone od jezdni pasem zieleni szerokości nie mniejszej niż 5,00 m;

obustronne chodniki przyległe do ścieżek rowerowych;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

uzbrojenie techniczne.

Należy ograniczyć obsługę terenów przyległych;
Dla ulicy 3KD klasy „G” ustala się następujące parametry:

droga klasy G powinna mieć powiązania z drogami wszystkich klas z ograniczeniami wynikającymi z zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, a odstępy między skrzyżowaniami z nowoprojektowanymi ulicami nie mniejsze niż 400 m; dopuszcza się wyjątkowo odstępy między skrzyżowaniami z nowoprojektowanymi ulicami nie mniejsze niż 200 m, przy czym należy ograniczyć liczbę i częstość zjazdów przez zapewnienie dojazdu z innych ulic niższych klas, szczególnie do terenów przeznaczonych pod nową zabudowę;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

skrzyżowanie z ulicą Pułaskiego (krajowa nr 8) skanalizowane z wyspą centralną projektuje się jako skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, skrzyżowanie z ul. Reja 4KD (wojewódzka nr 655) projektuje się jako skanalizowane z wyspą centralną; skrzyżowanie z ulicą oznaczoną na rysunku planu symbolem 6KD projektuje się jako skanalizowane; skrzyżowanie z nowymi projektowanymi ulicami pokazanymi na rysunku planu projektuje się jako skanalizowane.

1. Ustala się linie rozgraniczające ul. M. Reja w ciągu drogi wojewódzkiej nr 655 wyznaczające pas drogi publicznej klasy “G” Główna, o szerokości w liniach rozgraniczających w obrębie granicy opracowania 35,00 ÷ 120,00m, a lokalnie w sąsiedztwie skrzyżowań do 130,00m wg rys. planu, o powierzchni ok. 3,34 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 4KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 4KD należy zrealizować docelowo:

jezdnię o szerokości 7,00 m;

obustronne ścieżki rowerowe dwukierunkowe szerokości nie mniejszej niż 2,00 m oddzielone od jezdni pasem zieleni szerokości nie mniejszej niż 5,00 m;

obustronne chodniki przyległe do ścieżek rowerowych;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

uzbrojenie techniczne.

Należy ograniczyć obsługę terenów przyległych;
Dla ulicy 4KD klasy „G” ustala się następujące parametry:

droga klasy G powinna mieć powiązania z drogami wszystkich klas z ograniczeniami wynikającymi z zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, a odstępy między skrzyżowaniami z nowoprojektowanymi ulicami nie mniejsze niż 400 m; dopuszcza się wyjątkowo odstępy między skrzyżowaniami z nowoprojektowanymi ulicami nie mniejsze niż 200 m, przy czym należy ograniczyć liczbę i częstość zjazdów przez zapewnienie dojazdu z innych ulic niższych klas, szczególnie do terenów przeznaczonych pod nową zabudowę;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

skrzyżowanie z ulicą Armii Krajowej projektuje się jako skanalizowane z wyspą centralną; skrzyżowanie z ulicą oznaczoną na rysunku planu symbolem 5KD projektuje się jako skanalizowane typu „średnie rondo”.

1. Ustala się linie rozgraniczające projektowanej ulicy wyznaczające pas drogi publicznej klasy “L” – Lokalna o szerokości w liniach rozgraniczających 25,00 m, o powierzchni ok. 3,09 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 5KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 5KD należy zrealizować docelowo:

jezdnię o szerokości min. 7,00 m;

obustronne zieleńce oddzielające jezdnię od chodników i ścieżek rowerowych szerokości 5,00 m, dopuszcza się alternatywnie w miejscach zieleńców lokalizowanie zatok autobusowych MZK lub zatok postojowych;

obustronne ścieżki rowerowe szerokości nie mniejszej niż 2,00 m oddzielone od jezdni zieleńcem;

obustronne chodniki bezpośrednio przyległe do ścieżek rowerowych;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

zatoki parkingowe przy jezdni;

uzbrojenie techniczne.

Dla ulicy 5KD klasy „L” ustala się następujące parametry:

droga klasy L powinna mieć powiązania z drogami wszystkich klas z ograniczeniami wynikającymi z zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego;

odstępy między skrzyżowaniami nie mniejsze niż 300 m; wyjątkowo dopuszcza się odstępy między skrzyżowaniami nie mniejsze niż 150 m; należy w miarę możliwości ograniczyć liczbę i częstość zjazdów przez zapewnienie dojazdu z innych ulic niższych klas, szczególnie do terenów przeznaczonych pod nową zabudowę;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

skrzyżowanie z ulicą M. Reja 4KD projektuje się jako skanalizowane typu „średnie rondo”; skrzyżowanie z ulicą Gen. K. Pułaskiego 2KD projektuje się jako skanalizowane z wyspą centralną typu „średnie rondo”; skrzyżowanie z ulicami oznaczonymi na rysunku planu symbolami 6KD, 7KD, 8KD projektuje się jako skanalizowane.

1. Ustala się linie rozgraniczające projektowanej ulicy wyznaczające pas drogi publicznej klasy “L”- lokalna o szerokości w liniach rozgraniczających w obrębie granicy opracowania 20,00 m., o powierzchni ok. 0,61 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 6KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 6KD należy zrealizować docelowo:

jezdnię o szerokości min. 6,00 m;

obustronne zieleńce oddzielające jezdnię od chodników i ścieżek rowerowych szerokości 3,00 m, dopuszcza się alternatywnie w miejscach zieleńców lokalizowanie zatok postojowych;

obustronne chodniki o szerokości min. 1,50 m;

obustronne ścieżki rowerowe szerokości min. 2,00 m;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

zatoki parkingowe przy jezdni;

uzbrojenie techniczne.

Dla ulicy 6KD klasy „L” ustala się następujące parametry:

odstępy między skrzyżowaniami nie mniejsze niż 150 m., wyjątkowo dopuszcza się nie mniejsze niż 100 m;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

skrzyżowania z ulicami oznaczonymi na rysunku planu symbolami 3KD, 5KD, 7KD projektuje się jako skanalizowane.

1. Ustala się linie rozgraniczające wyznaczające pas drogi publicznej klasy “L” – lokalna, w ciągu drogi gminnej o szerokości w liniach rozgraniczających w obrębie granicy opracowania 20,0 m., o powierzchni ok. 0,65 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 7KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 7KD należy zrealizować docelowo:

jezdnię o szerokości min. 6,00 m;

obustronne zieleńce oddzielające jezdnię od chodników i ścieżek rowerowych szerokości 3,00 m, dopuszcza się alternatywnie w miejscach zieleńców lokalizowanie zatok postojowych;

obustronne chodniki o szerokości min. 1,50 m;

obustronne ścieżki rowerowe szerokości min. 2,00 m;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

zatoki parkingowe przy jezdni;

uzbrojenie techniczne.

Dla ulicy 7KD klasy „L” ustala się następujące parametry:

odstępy między skrzyżowaniami nie mniejsze niż 150 m., wyjątkowo dopuszcza się nie mniejsze niż 100 m;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

skrzyżowania z ulicami oznaczonymi na rysunku planu symbolami 5KD, 6KD projektuje się jako skanalizowane.

1. Ustala się linie rozgraniczające wyznaczające pas drogi publicznej klasy “L” – lokalna, w ciągu drogi gminnej o szerokości w liniach rozgraniczających w obrębie granicy opracowania 15,0 m., o powierzchni ok. 0,52 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 8KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 8KD należy zrealizować docelowo:

jezdnię o szerokości min. 6,00 m;

obustronne zieleńce oddzielające jezdnię od chodników szerokości nie mniejszej niż 3,00 m, dopuszcza się alternatywnie w miejscach zieleńców lokalizować zatoki postojowe;

obustronne chodniki o szerokości min. 1,50 m;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

zatoki parkingowe przy jezdni;

uzbrojenie techniczne.

Dla ulicy 8KD klasy „L” ustala się następujące parametry:

odstępy między skrzyżowaniami nie mniejsze niż 150 m., wyjątkowo dopuszcza się nie mniejsze niż 100 m;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

skrzyżowanie z ul. oznaczoną na rysunku planu symbolem 1KD (obwodnica) projektuje się jako przejazd dwupoziomowy; skrzyżowanie z ul. oznaczoną na rysunku planu symbolem 5KD projektuje się jako skanalizowane; skrzyżowania z drogami serwisowymi obowodnicy projektuje się jako zwykłe;

1. Ustala się linie rozgraniczające wyznaczające pas drogi publicznej klasy “L” – lokalna, w ciągu drogi gminnej o szerokości w liniach rozgraniczających w obrębie granicy opracowania 12,0 m., o powierzchni ok. 0,58 ha., oznaczonej na rysunku planu symbolem 9KD.

W granicach pasa drogowego ulicy 9KD należy zrealizować docelowo:

jezdnię o szerokości min. 6,00 m;

obustronne chodniki o szerokości min. 2,00 m;

obiekty i urządzenia małej architektury oraz urządzenia służące utrzymaniu porządku;

uzbrojenie techniczne.

Dla ulicy 9KD klasy „L” ustala się następujące parametry:

odstępy między skrzyżowaniami nie mniejsze niż 150 m., wyjątkowo dopuszcza się nie mniejsze niż 100 m,

nieprzekraczalne linie zabudowy w odległości nie mniejszej niż 10,00 m od linii rozgraniczających ulicy;

skrzyżowanie z ul. oznaczoną na rysunku planu symbolem 1KD (obwodnica) projektuje się jako przejazd dwupoziomowy; skrzyżowania z drogami serwisowymi obowodnicy projektuje się jako zwykłe.

1. Ustala się linie rozgraniczające wyznaczające tereny zabudowy handlowo - usługowej wraz z infrastrukturą techniczną i obsługą komunikacyjną o łącznej powierzchni 27,48 ha, oznaczone na rysunku planu symbolami: 11UC o powierzchni ok. 7,48 ha, 12UC o powierzchni ok. 20,00 ha.

W zakresie przeznaczenia podstawowego planuje się na obszarach:

11UC funkcję handlowo - usługową o powierzchni sprzedaży do 2000 m² wraz z infrastrukturą techniczną i obsługą komunikacyjną;

12UC funkcję handlowo - usługową, w tym wielkopowierzchniowych obiektów handlowo – usługowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m² wraz z infrastrukturą techniczną i obsługą komunikacyjną.

Na terenie, o którym mowa w ust. 1 przewiduje się realizację:

obiektów handlowo - usługowych;

usług i handlu o innym charakterze, wspomagających lub towarzyszących przeznaczeniu podstawowemu np., galerie, gastronomia, rozrywka itp.;

budynków pomocnicych: dozoru technicznego itp.;

obiektu Stacji Kontroli Pojazdów i Warsztatu Samochodowego na działkach nr 20898, 20897;

urządzeń komunikacyjnych wewnętrznych: dojazdy, parkingi, place manewrowe;

zieleni urządzonej, izolacyjnej oraz odpowiednich zabezpieczeń technicznych od układu drogowego;

obiektów i urządzeń małej architektury, place wypoczynkowe, rzeźb, oczek wodnych, fontann, siedzisk itp.;

urządzeń służących utrzymaniu porządku;

oświetlenia terenu, urządzeń reklamowych, sieci i urządzenia infrastruktury technicznej; urządzeń pomocniczych;

ciągów pieszo - jezdno - rowerowych.

Na terenie, o którym mowa w ust. 1 ustala się następujące przeznaczenie dopuszczalne:

adaptacja istniejących obiektów budowlanych i urządzeń technicznych z możliwością ich przebudowy, nadbudowy, rozbudowy zmiany funkcji zgodnie z podstawowym przeznaczeniem terenu i z przepisami szczegółowymi;

dotychczasowe użytkowanie terenu, obiektów budowlanych i urządzeń technicznych do czasu realizacji obiektów wymienionych w ust. 3;

lokalizowanie innych obiektów i urządzeń niż wymienione w ust 3 związanych z podstawowym przeznaczeniem terenu lub stanowiących jego uzupełnienie;

realizacji obiektów parkingowo - garażowych jedno i wielokondygnacyjnych podziemnych i nadziemnych, powiązanych funkcjonalnie i obszarowo z inwestycją o maksymalnej wysokości – trzech kondygnacji nadziemnych.

Ustala się następujące warunki zabudowy i zagospodarowania terenu:

zakaz lokalizacji wszelkich obiektów i urządzeń o funkcjach niezwiązanych i kolidujących z podstawowym i dopuszczalnym przeznaczeniem terenu;

zakaz wznoszenia tymczasowych budynków handlowych, garażowych, gospodarczych, itp.;

zakaz realizacji zabudowy mieszkaniowej jedno i wielorodzinnej, dopuszcza się w obrysie obiektów o funkcji podstawowej do 50% powierzchni użytkowej realizację lokali mieszkalnych;

istniejące zabudowania, kolidujące z planowanym zagospodarowaniem lub wskazane rysunkiem planu przeznacza się do rozbiórki lub przeniesienia;

dopuszcza się wtórny podział i łączenie istniejących działek lub korygowanie ich granic w zależności od zapotrzebowania terenu o określonej powierzchni oraz zgodnie z przepisami szczególnymi;

dopuszcza się podział terenu, umożliwiający jego zagospodarowanie, zgodnie z warunkami określonymi w uchwale;

dopuszcza się niwelacje terenu i dostosowanie go do potrzeb lokalizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych i urządzeń im towarzyszących;

zapewnić odpowiednią ilość miejsc postojowych dla samochodów użytkowników stałych i przebywających okresowo, w tym również miejsca postojowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

obsługę komunikacyjną terenów przewiduje się z ulicy oznaczonej na rysunku planu symbolami 3KD (lewo i prawoskrętny na wjeździe i wyjeździe), 5KD, 6KD, 8KD, oraz z drogi serwisowej obowodnicy; zjazd do terenu 12UC z projektowanego ronda na ul. Pułaskiego dopuszcza się jako rozwiązanie tymczasowe.

obsługę komunikacyjną wewnątrz terenów11UC, 12UC należy projektować przy zachowaniu następujących wskaźników:

droga wewnętrzna manewrowa o szerokości min. 5,00 m;

miejsca postojowe w układzie parkowania prostopadłym do osi jezdni o wymiarach min. 2,30 x 5,00 m.

przebieg ciągu pieszo - jezdno – rowerowego o szerokości 3,0 – 7,0 m w konturze oznaczonym na rysunku planu symbolem 12UC należy traktować jako orientacyjny - do uwzględnienia i uściślenia w trakcie projektowania i realizacji zagospodarowania terenów, przez które przebiega;

wskaźnik powierzchni zabudowanej poszczególnych inwestycji na konturach oznaczonych symbolami 11UC, 12UC do 90% powierzchni terenu, w tym:

powierzchnia zabudowy łącznie do 40% powierzchni terenu objętego inwestycją;

powierzchnia terenów utwardzonych (drogi, parkingi, place) do 50% powierzchni terenu objętego inwestycją;

udział powierzchni biologicznie czynnej minimum 10% powierzchni terenu inwestycji;

powierzchnię biologicznie czynną zagospodarować zielenią urządzoną;

architektura projektowanych obiektów, wysokość, gabaryty, detale, rozwiązania konstrukcyjne i materiały powinny wynikać z wymagań technologicznych lub rodzaju wykonywanych usług; w przypadku obiektów kubaturowych, których rozwiązanie przestrzenne nie wynika z potrzeb technologicznych należy ograniczyć ich wysokość do 18 m powyżej poziomu terenu do attyki lub do górnej najwyższej krawędzi dachu, za wyjątkiem obiektów dozoru i utrzymania porządku – do 4,0 m do najwyższej krawędzi dachu;

architekturę obiektów kubaturowych projektować w sposób zapewniający ład przestrzenny i właściwą ekspozycję od drogi oznaczonej na rysunku planu symbolem 1KD, 2KD, 3KD; zastosować formy architektoniczne nowoczesne z wykorzystaniem najnowszych materiałów i technologii;

maksymalną wysokość wolnostojącego nośnika reklamowego łącznie z planszą reklamową ustala się na 35 m;

wszelka działalność inwestycyjna winna być poprzedzona koncepcją opracowaną dla poszczególnych inwestycji, uzgodnioną z Wydziałem Architektury i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miejskiego, w kontekście rozwiązania komunikacyjnego i projektowanego zagospodarowania terenów;

obowiązują ustalenia § 8, § 9, § 10, § 11.

1. Ustala się linie rozgraniczające wyznaczające tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu o łącznej powierzchni ok. 13,02 ha, oznaczone na rysunku planu symbolami: 13MW o powierzchni ok.2,59 ha i 14MW o powierzchni ok. 10,43 ha.

Na obszarze, o którym mowa w ust. 1 ustala się przeznaczenie podstawowe pod realizację zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, wyłącznie pod budownictwo w formie zorganizowanej działalności inwestycyjnej od III - V kondygnacji nadziemnych i 1 podziemnej wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu.

W zakresie przeznaczenia dopuszczalnego możliwa jest realizacja:

dróg dojazdowych, parkingów, placów manewrowych i garaży wbudowanych w obiekty lub jako zespoły garażowe wolno stojące;

lokali użytkowych o powierzchni usługowej do 400,0m2 wbudowanych w parterach obiektów mieszkalnych lub jako wolno stojące obiekty;

urządzeń infrastruktury technicznej i urządzeń podwórkowych (śmietniki, trzepaki, itp. );

obiektów małej architektury, placów wypoczynkowych, rzeźb, oczek wodnych, fontann, siedzisk itp.;

urządzeń służących utrzymaniu porządku;

urządzeń reklamowych, urządzeń pomocniczych;

oświetlenia terenu, ścieżek spacerowych i rowerowych;

zieleni izolacyjnej i towarzyszącej oraz odpowiednie zabezpieczenia techniczne od układu drogowego, sportu, placu zabaw dla dzieci.

Na terenie, o którym mowa w ust. 1 ustala się następujące warunki architektoniczne i zasady zagospodarowania terenu:

zakaz lokalizacji wszelkich obiektów i urządzeń o funkcjach niezwiązanych i kolidujących z podstawowym i dopuszczalnym przeznaczeniem terenu;

zakaz wznoszenia tymczasowych budynków, garażowych, gospodarczych itp.;

zakaz stosowania na pokrycia dachowe blachy stalowej niepowlekanej;

dopuszcza się scalania istniejących działek lub korygowanie ich granic w zależności od zapotrzebowania terenu o określonej powierzchni oraz zgodnie z przepisami szczególnymi;

dopuszcza się podział terenu, umożliwiający zagospodarowanie terenu zgodnie z warunkami określonymi w uchwale;

dopuszcza się niwelacje terenu i dostosowanie go do potrzeb lokalizacji obiektów i urządzeń zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej;

należy zapewnić odpowiednią ilość miejsc postojowych dla samochodów użytkowników stałych i przebywających okresowo, w tym również miejsca postojowe dla samochodów, z których korzystają osoby niepełnosprawne;

nieprzekraczalne linie zabudowy zgodnie z rysunkiem planu;

obsługę komunikacyjną zapewnia się z obszarów ulic: 3KD (lewo i prawoskrętny na wjeździe i wyjeździe), 5KD, 6KD, 7KD;

dopuszcza się zróżnicowanie wysokości obiektów w zależności od przyjętych rozwiązań architektonicznych;

przestrzenie niezabudowane należy urządzić zielenią niską i wysoką z elementami małej architektury służącej wypoczynkowi mieszkańców;

projektowaną inwestycję należy usytuować w granicach linii rozgraniczających terenu inwestycji z zachowaniem wyznaczonych odległości od istniejących obiektów i granic określonych w przepisach szczególnych;

wysokość budynków mieszkalnych ustala się na III - V kondygnacji nadziemnych łącznie z poddaszem użytkowym i 1 podziemną;

powierzchnia zabudowana i utwardzona łącznie nie może być większa niż 60% powierzchni terenu objętego inwestycją;

powierzchnia biologicznie czynna – minimum 25% terenu wyznaczonego symbolem lub terenu objętego inwestycją;

powierzchnię biologicznie czynną zagospodarować zielenią urządzoną;

architekturę obiektów kubaturowych projektować w sposób zapewniający ład przestrzenny i właściwą ekspozycję od drogi oznaczonej na rysunku planu symbolem 3KD, 4KD.

Wszelka działalność inwestycyjna winna być poprzedzona koncepcją opracowaną dla poszczególnych terenów oznaczonych symbolemi 13MW i 14MW lub ich części, uzgodnioną z Wydziałem Architektury i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miejskiego, w kontekście rozwiązania komunikacyjnego i projektowanego zagospodarowania terenów;

Obowiązują ustalenia § 8, § 9, § 10, § 11.

1. Ustala się linie rozgraniczające wyznaczające tereny upraw polowych, użytków zielonych, zieleni śródpolnej, lasów, zadrzewień, dojazdów gospodarczych i technicznych, zabudowy zagrodowej, oznaczone na rysunku planu symbolami 10R/KD o powierzchni ok. 24,04 ha, 15R/KD o powierzchni ok. 25,64 ha. 17R/KD o powierzchni ok. 16,51 ha.

W zakresie przeznaczenia podstawowego w granicach obszarów wymienionych w ust. 1 przewiduje się:

utrzymanie dotychczasowego sposobu użytkowania terenów;

wykorzystywanie terenów do celów związanych z produkcją rolniczą z wykluczeniem nowej zabudowy rolniczej, produkcyjnej, magazynowej oraz obiektów hodowlanych;

możliwość przebudowy i rozbudowy budynków w ramach istniejących siedlisk;

budowę lokalnej infrastruktury technicznej;

zadrzewienia, zakrzewienia i zieleń izolacyjną;

realizację ścieżek spacerowych i rowerowych.

W zakresie przeznaczenia dopuszczalnego przewiduje się możliwość alternatywnej lokalizacji drogi ekspresowej 1KD wraz ze wszystkimi obiektami technicznymi niezbędnymi do jej funkcjonowania.

Ustala się następujące warunki zabudowy i zagospodarowania terenu:

możliwość dokonania zalesień gruntów rolnych, nie wymagających zgody na ich przeznaczenie na cele nierolnicze;

istniejące zabudowania, kolidujące z planowanym zagospodarowaniem lub wskazane rysunkiem planu przeznacza się do rozbiórki lub przeniesienia;

zakaz liwidacji istniejących zalesień i zadrzewień, z wyjątkiem sytuacji wynikających z potrzeb realizacji urządzeń infrastruktury technicznej, zagospodarowania terenów określonych w ustaleniach niniejszej uchwały i rysunku planu oraz potrzeb odnowień sadowniczych;

zakaz wykonywania prac ziemnych naruszających w istotny sposób naturalne ukształtowanie terenu oraz prowadzenia jakiejkolwiek działalności degradującej środowisko;

zakaz wydobywania kopalin;

zakaz stosowania chemicznych środków ochrony roślin i nawozów mineralnych;

zakaz odprowadzania jakichkolwiek ścieków i rozsączkowania nieoczyszczonych ścieków do gruntu;

wysokość zabudowy do dwóch kondygnacji nadziemnych łącznie z poddaszem użytkowym;

wysokość zabudowy gospodarczo – garażowej do 6,0 m;

w przypadku budynków rozbudowywanych lub przebudowywanych dach dwuspadowy lub wielospadowy o kącie nachylenia połaci 35°- 45°; zakaz stosowania blachy stalowej niepowlekanej;

pokrycie dachów dachówką lub blachą dachowkową, blachą profilowaną, blachą powlekaną w kolorach czerwieni lub brązów;

obowiązują ustalenia § 8, § 9, § 10, § 11.

Ustala się linie rozgraniczające wyznaczające teren rolniczy proponowany do objęcia ochroną jako użytek ekologiczny oznaczony na rysunku planu symbolem 16R/UE o powierzchni ok. 4,12 ha.

ROZDZIAŁ VI
USTALENIA DOTYCZĄCE OBRONY CYWILNEJ

Ustala się następujące przedsięwzięcia z zakresu obrony cywilnej:

w budynkach mieszkaniowych wielorodzinnych, handlowych, usługowych przewidzieć ukrycia typu I lub schrony; ukrycia lub schrony wykonywane będą w budynkach w okresie podwyższonej gotowości obronnej Państwa;

ustala się lokalizację projektowanych awaryjnych studni wody pitnej / norma wynosi 7,5 l na osobo-dobę;

istniejące studnie należy zabezpieczyć przed likwidacją i przystosować do sprawnego uruchomienia eksploatacyjnego w sytuacjach kryzysowych;

oświetlenie zewnętrzne (np. ulice, budynki) przystosować do systemu wygaszania;

uwzględnić system alarmowania mieszkańców poprzez syreny alarmowe o promieniu słyszalności do 600 m;

układ projektowanych oraz modernizowanych dróg i ulic powinien spełniać następujące warunki:

odpowiednią szerokość uniemożliwiającą ewentualne zagruzowanie;

połączenie z traktami przelotowymi zapewniające sprawną ewakuację ludności w okresie zagrożenia;

wyznaczenie bezpiecznych tras przejazdu dla pojazdów z niebezpiecznymi środkami chemicznymi.

ROZDZIAŁ VII
USTALENIA DOTYCZĄCE OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ

Ustala się następujące przedsięwzięcia z zakresu ochrony przeciwpożarowej:

zabudowę należy realizować zgodnie z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie;

należy zapewnić właściwą ochronę przeciwpożarową i zabezpieczenia przeciwpożarowe budynków;

należy zapewnić zaopatrzenie w wodę na cele przeciwpożarowe;

projektowana komunikacja powinna umożliwiać dojazd i dostęp dla jednostek ratowniczo-gaśniczych straży pożarnej.

ROZDZIAŁ VIII
USTALENIA KOŃCOWE

W stosunku do terenów objętych niniejszym planem traci moc Uchwała Rady Miejskiej w Suwałkach nr XVIII/195/04 z dnia 28 stycznia 2004 r. (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego Nr 17 z dnia 16 lutego 2004 r., poz. 340), w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ulic M. Reja i Świerkowej oraz drogi łączącej ul. Reja z ul. Pułaskiego w Suwałkach, w zakresie terenu oznaczonego na rysunku tego planu symbolem 1KD2/2, z uwagi na objęcie niniejszym planem tego terenu.

Ustala się jednorazową opłatę w związku ze wzrostem wartości nieruchomości wynikającej z opracowania planu w wysokości:

dla terenów oznaczonych w planie symbolami: 10R/KD, 15R/KD, 16R/UE, 17R/KD - stawki nie ustala się z uwagi na brak wzrostu wartości nieruchomości;

dla terenów oznaczonych w planie symbolami:, 1KD, 2KD, 3KD, 4KD, 5KD, 6KD, 7KD, 8KD, 9KD – 5% (słownie pięć procent);

dla terenów oznaczonych w planie symbolami: 11UC, 12UC - 30% (słownie trzydzieści procent)

dla terenów oznaczonych w planie symbolami: 13MW, 14MW - 25% (słownie: dwadzieścia pięć procent).

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Suwałk.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 
 
 
 
 
Załącznik Nr 2

                                                                                                                                                                                                                                                                                               do uchwały Nr ……………

                                                                                                                                                                                                                                                                                              Rady Miejskiej w Suwałkach

…………………

          Stwierdzenie zgodności miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Armii Krajowej w Suwałkach.

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami), stwierdza się zgodność przyjętych ustaleń w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Armii Krajowej w Suwałkach z ustaleniami zawartymi w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Suwałk zatwierdzonego uchwałą nr XLVII/378/98 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 18 czerwca 1998 r., zmienionym uchwałą nr XXXVI/342/2001 z dnia 31 stycznia 2001 r.oraz uchwałą nr XVI/135/07 z dnia 31 października 2007 r, zmienionym uchwałą nr XXIV/220/08 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 27 maja 2008 r. i uchwałą nr XXXI/294/08 z dnia 30 grudnia 2008 r.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        ZałącznikNr 3

do uchwały Nr ……………..

Rady Miejskiej w Suwałkach

………………….

                                                                                                                                         Lista nieuwzględnionych uwag

wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Armii Krajowej w Suwałkach

Lp.
Data wpływu uwagi
Nazwisko i imię, nazwa jednostki organizacyjnej
Treść uwagi

Oznaczenie nieruchomości, której dotyczy uwaga

Ustalenia projektu planu dla nieruchomości, której dotyczy uwaga

1
2
3
4
5
6
1
2009.01.16

Czesława Sadowska

Kwestionuje przebieg planowanej drogi oznaczonej na rysunku planu symbolem 5KD przez działkę stanowiącą Jej własność. Twierdzi, że projektowana droga uniemożliwi dalsze użytkowanie działki rolniczej. Wnioskuje o pozostawienie działki w dotychczasowym przeznaczeniu i poprowadzenie drogi 5KD w innym miejscu.

dz. nr 20876
10R/KD
5KD
12UC
2.
2009.01.20
Stefan Dąbrowski

Nie zgadza się na przebieg drogi oznaczonej na rysunku planu symbolem 8KD przez działkę stanowiącą Jego własność.

dz. nr 20890
10R/KD
5KD
8KD
11UC
3.
2009.01.20

Teresa i Stanisław Dzikielewski

Nie zgadzają się na sposób zagospodarowania działek. Kwestionują przebieg planowanych dróg oznaczonych na rysunku planu symbolami 5KD i 8KD przez działki stanowiące Ich własność. Wnoszą o wprowadzenie funkcji zabudowy mieszkalnej jednorodzinnej wolnostojącej na tym terenie.

 
dz. nr 20891 i 20893
5KD
8KD
11UC
10R/KD
12UC
4.
2009.01.21

Sławomir i Grażyna Jakubowscy

Wnoszą sprzeciw wobec ustalenia linii rozgraniczającej drogi oznaczonej na rysunku symbolem 2KD, która ogranicza dostępność dla klientów i odcina stanowisko do obsługi samochodów ciężarowych. Wnioskuje o pozostawienie działki w dotychczasowych granicach.

 
dz. nr 25218/2
2KD
12UC
5.
2009.01.21

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe „TAPIRO”

Borkowska-Pawlak, Hołdyński, Penczek

 

Wnioskuje o wydłużenie o 90 metrów trzeciego pasa jezdni na kierunku wjeżdżających do Suwałk na ul. Pułaskiego, który umożliwi swobodny wyjazd z tych okolic. Twierdzą, że istnieje możliwość powiększenia wyjazdu na części posesji od strony ulicy Pułaskiego

 
dz. nr 20901
2KD
12UC
6.
2009.01.22
RE-UNION Sp. z o.o.

Wnioskują o zmianę wskaźnika miejsc postojowych od min. 1 miejsce parkingowe /25m² do /29m² pow. sprzedaży.

 
 
12UC
7.
2009.01.22

Michniewicz Krzysztof

Nie zgadza się na zmianę granicy działki stanowiącej Jego własność

 
dz. nr 25217
12UC
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 4
do uchwały Nr …………..
Rady Miejskiej w Suwałkach
………….

                                                                                                                       Sposób realizacji oraz zasad finansowania

          zapisanych w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Armii Krajowej w Suwałkach inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej.

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 6, poz. 41 i Nr 141, poz. 1492, z 2005 r. Nr 113, poz. 954, Nr 130, poz. 1087, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 225, poz. 1635, z 2007 r. Nr 127, poz. 880, z 2008 r. Nr 199, poz. 1227, Nr 201, poz. 1237) stwierdza się, że na terenie objętym planem inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej należące do zadań własnych gminy, będą realizowane zgodnie z uchwalonymi rocznymi planami inwestycyjnymi miasta Suwałk.

Udostępniający: Małgorzata Włoskowska - Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej

Wytwarzający/odpowiadający: Radosław Jabłoński

Wprowadzający: Radosław Jabłoński

Data wprowadzenia: 2009-02-12

Data modyfikacji: 2009-03-20

Opublikował: Radosław Jabłoński

Data publikacji: 2009-02-12