SKŁADANIE WNIOSKU O WYDANIE PRAWA JAZDY ORAZ REJESTRACJĘ, CZASOWĄ REJESTRACJĘ I WYREJESTROWANIE POJAZDU DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (tekst jednolity: Dz.U. z 2007 r., 1322 ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (tekst jednolity: Dz.U. z 2007 r., poz. 968 ze zem.).
Specyfikacja oprogramowania interfejsowego do obsługi składania wniosków elektronicznych o wydanie prawa jazdy, rejestrację, czasową rejestrację i wyrejestrowanie pojazdu znajduje się na stronie: www.pwpw.pl/e_urzad.html
Wymagania techniczne dla dokumentów dołączanych w postaci elektronicznej:
Dla załączników do wniosków (o wydanie prawa jazdy) przesyłanych do systemu KIEROWCA wymagane są następujące parametry minimalne:
- Plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej, zawierającym datę wykonania zdjęcia; zalecane jest również umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie.
- Poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100.
- Przestrzeń barw: sRGB.
- Głębia kolorów: 24 bity.
- Rozdzielczość zdjęcia: min. 480 (szerokość) x 615 (wysokość) pikseli.
- Rozmiar pliku: nie większy niż 100 KB.
- Skan podpisu odręcznego, wykonanego czarnym atramentem (długopisem lub piórem) na jednolitym jasnym (białym) tle, pozbawionym zabrudzeń, linii ułatwiających pisanie, ramek, itp., zapisany jako plik JPEG.
- Poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100.
- Przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości).
- Głębia kolorów: 16 bitów.
- Rozdzielczość skanu: min. 300 (szerokość) x 111 (wysokość) pikseli.
- Skan zapisany jako plik JPEG.
- Poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100.
- Przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości) lub sRGB.
- Rozdzielczość skanu: max. 2500 (szerokość) x 3500 (wysokość) pikseli.
- Rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB.
Dla załączników do wniosków (o rejestrację, czasową rejestrację i wyrejestrowanie pojazdów) przesyłanych do systemu POJAZD wymagane są następujące parametry minimalne:
- Rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB.
- Rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB * liczba stron załącznika typu pdf.
Do złożenia podpisu i przesłania wniosku drogą elektroniczną wymagany jest ważny certyfikat kwalifikowany w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.). Wypełniony formularz opatrzony podpisem kwalifikowanym, zgodnie z przepisami o podpisie elektronicznym, jest przekazywany za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej do organu właściwego do spraw wydawania praw jazdy oraz rejestracji i wyrejestrowywania pojazdów (Urzędu Miejskiego w Suwałkach).
Kwalifikowany podpis elektronicznym można nabyć u jednego z trzech dostawców:
Zapoznaj się z informacją dotyczącą procedury oraz wymaganych dokumentów i opłat w sprawie:
W przypadku przeglądarki Internet Explorer przed skorzystaniem ze strony skrzynki podawczej należy odpowiednio skonfigurować przeglądarkę. W tym celu należy wejść do menu „Narzędzia” i wybrać pozycję „Opcje internetowe”. Na zakładce „Zaawansowane”, w sekcji „Zabezpieczenia” należy upewnić się, że są zaznaczone opcje: „Użyj SSL 2.0”, „Użyj SSL 3.0”, „Użyj TLS 1.0”.
Metryka strony
Ta strona jest archiwalna, nie posiada żadnej aktualnej wersji.